zdjęcia z budowy drogi

Czytasz wypowiedzi znalezione dla hasła: zdjęcia z budowy drogi




Temat: Obwodnica zachodnia w budowie...
ZDJĘCIA, ZDJĘCIA
Sporo zdjęć z budowy obwodnicy gorzowskiej można znaleźć tu:
www.unipin.com.pl/s3/s3gorzow.htm
A tu link do forumowej dyskusji na temat naszej obwodnicy (z fotorelacjami).
MOzna tam znaleźć również mapki i odnośniki do innych zestawów zdjęć.
skyscrapercity.com/showthread.php?t=167702
A tu kikusetpostowy wątek na temat drogi S33:
skyscrapercity.com/showthread.php?t=146665&page=1&pp=20



Temat: Resztki czołgu na placu budowy drogi S3
Resztki czołgu na placu budowy drogi S3
I znowu Gazeta błysneła.Czy w tej Gazecie jest ktoś kto odpowiada za
to co jakiś debil napisze?Ktoś sprawdza co drukujecie?Debila który
pisze o tym o czym nie ma zielonego pojęcia bym na zbity ryj wywalił
z roboty.Przez takie właśnie artykuły GW schodzi na psy.
A tak w ogóle to w tym artykule właśnie dajecie zdjęcia z wykopanych
fragmentów NIEMIECKIEGO czołgu Pz IV . Z szermanem nie miało to nic
wspólnego(poza tym ze Pz Iv strzelał do szermanów).
Pozdrawiam i rozsadku życzę





Temat: Skrzetuskiego wyłożoną nagrobkami drogą krzyżową ?
Skrzetuskiego drogą krzyżową ? - cd.
Drogi nie będzie
Mieszkańcy posesji przy ul. Skrzetuskiego w Markach chcieli wybudować drogę z
krzyży i płyt nagrobkowych. Nie dokończą jej jednak.

- Nie będzie żadnej drogi! Ściągnęliście na nas kontrole, która zakazała budowy
i kazała wszystko usunąć. Po waszym artykule rozdzwoniły się telefony od
mieszkańców z sąsiedztwa z pogróżkami - mówił zaraz po naszej publikacji
Sławomir L., współautor pomysłu.
O sprawie napisaliśmy w czwartek. Połamane krzyże, zdjęcia zmarłych, płyty
nagrobkowe zostały wyłożone wzdłuż Trasy Toruńskiej. Miały posłużyć jako
materiał do budowy drogi.

Po naszym tekście zarząd miasta nakazał kontrolę.

- Mieszkańcy usunęli płyty grobowe i krzyże. Pracowali nad tym chyba całą noc -
mówi Jan Woźniak, kierownik referatu technicznego.

Pojechaliśmy na miejsce. Nie było krzyży i tablic, tylko gruz, który zostanie
wywieziony.




Temat: plany sowietów uderzenia na zachód - 1941
> "idziesz w zaparte" a jednak okrężną drogą
> przyznajesz, że dopóki koło drogi walczyła grastka Polaków
> to droga była dla Niemców nieprzejezdna
Nie zrozumiałeś mnie- ta droga była na terenie Prus Wsch. Korpus Guderiana
zakorkował się zanim wszedł do walki ;-). Są zdjęcia z budowy mostu pontonowego,
gdzie widać opalających się żołnierzy (zabrakło im 7 m mostu i musieli czekać,
aż przez "korki" przebije się kolumna mostowa.
>Niemcy poradziliby sobie sami
>układu ze Stalinem potrzebowali
>by ZSRR stał się "wspólnikiem w zbrodni" ...
To tez, ale Hitler nie chciał utknąć w Polsce na kilka miesięcy ganiając po
lasach niedobitków armii polskiej- mając za plecami Francje i Anglię. Dlatego
zależało mu na szybkim "załatwieniu sprawy".
Podobnie alianci bali się, że Polska dogada się z Hitlerem- a zależało im aby
pierwsze uderzenia poszło na wschód a nie na nich. Każdy dzień był cenny dla
nich. Stąd ich nagła wylewna przyjaźń w 1939 ;-)
> mimo wszystko
> niemieccy czołgiści narzekali w 1941 roku w ZSRR
nic dziwnego, Niemcy narzekali juz w Polsce- ponad 6 tys. samochodów skasowanych
po kampanii- ile z tego to straty bojowe: 10-15%. Reszta to zużycie,
szczegóolnie tych 16 tys. cywilnych zmobilizowanych. Po dwóch tygodniach i
przekroczeniu Wisły padła logistyka- skończyły się drogi Wielkopolski. Sam więc
widzisz, że wówczas (a i dziś) drogi sa bardzo ważne w planowaniu wojny.
pozdro




Temat: Ale dzisiaj miałem fajny dzień w pracy ;-)
Piękne zdjęcie, sven. Właśnie po takich dróżkach sobie w tamten dzionek posuwałem.

To prawda, o ile po prostej można zasuwać ile wlezie, to na niektórych zakrętach
ja wręcz staję. Nawet bym nie musiał, bo jadąc te 15 wciąż bym się zatrzymał
przed stacjonarną przeszkodą... Ale niektórzy lokalesi nie zwalniają, więc wolę
mieć jakąś szansę.

Te wgłębienia to jest rewelacja. Na głównych drogach stoją tam znaki "hidden
dip" ale na takich ścieżynkach nikt się w to nie bawi.

A wszystko przez to, że nie bawią się w nasypy i przekopy tylko technika budowy
dróg jest taka, że wbijamy paliki, potem wysypujemy warstwę kamieni a na to
sypiemy drobniejsze frakcje i kładziemy asfalt - a wszystko po ziemi tak jak
leci. Tylko drogi kat. A i to te zaznaczone na mapie na zielono są budowane "po
europejsku" znaczy z poboczami, niwelacją terenu, zakrętami w normie itp. itd.

A co do drogi z Twojego zdjęcia - kiedyś jechałem przez Nothumberland i
znalazłem na mapie fajny skrót. Prosta jak strzelił 15 milowa droga ścinająca
główną idącą wzdłuż rzeki.

Byłoby szybciej, gdyby nie fałdki właśnie. Nie dało się jechać więcej niż 30-40
na godzinę. Takie sobie naturalne speed-bumpy :-)




Temat: Walka o gigantyczną inwestycję
Rozumiem ze wg slow lodzkiego specjalisty od budowy drog mamy najbardziej
przechlapana sytuacje na swiecie - z cala pewnoscia u Niemcow pogada jest
zupelnie inna- Nowy York i stany powyzej niego tez zupelnie inna - albo tam
miliardy wkladaja w drogi... Moze trzeba naszych na szkolenia tam wyslac? Bo
chyba lepiej wybudowac pozadna droge na dluzszy okres niz ja remontowac tak jak
sie to w Lodzi zdaza po 5 latach?
Co z tymi drogami dobrze zrobionymi w Lodzi na ktorych juz uplywa gwarancja lub
uplynela? Ja tez chetnie sie przejade je zobaczyc - i moze GW by sie wybrala i
porobila zdjecia? Takie np 5 letnie drogi...



Temat: Droga donikąd w Opolu
Zdjęcia zdjęciami;jeśli chce się korzystać z kanalizacji to trzeba ją
wybudować,też mieszkam na tej ulicy i znoszę te trudności związane z budową
kanalizacji i odbudową drogi tak jak pozostali.Za budowę kanalizacji mieszkańcy
nie ponoszą kosztów/organizacja budowy mogłaby być lepsza/ należy się z tym
zgodzić, że coś za coś. Jeśli dotyczy PANI Marii, to niech nie przesadza z
objazdem 15 km JEST TO KŁAMSTWO, osoba ta jescze nigdy nie była zadowolona z
niczego, ani ze stosunków między sąsiadami.Oświadczam, żeby dotrzeć do kościoła
wystarczy odrobina dobrej woli a nie psioczenie na wszystko i wszystkich
chyba,że Pani Maria unika kościoła przy ul. Domańskiego i chce dobrowolnie
jeżdzić 15 km to jej sprawa.Z poważaniem ;stachdor.



Temat: Wakacje w Primorsko
zdjęcia z BG
Mam sporo własnych zdjęć z 2002 roku z Warny, Złotych Piasków, Balcziku i
okolic ale niestety nie sa cyfrowe i są tylko w albumie, a skanowanie ich jest
bez sensu. Mogę za to przesłać zeszłoroczne zdjęcia ze Słonecznego Brzegu.
Jednak robiłem je z samochodu przejeżdżając tylko przez ten kurort, więc
niewiele na nich jest, tyle co widać z przelotowej drogi. Mam kika zdjęć z
Sv.Vlas, ale raczej jako ciekawostka co tam będzie za kilka lat, bo teraz to
jeden wielki plac budowy. No i mam zdjęcia z Sozopola (starego) i Neseberu.
Chcesz, to daj znać na:
ax193@poczta.onet.pl



Temat: NIK: budowę dróg na Euro trzeba przyspieszyć
Gość portalu: bobbuilder napisał(a):
> A co zrobiono w 1945-1989 ? Wybudowano Most Pokoju, kilka
> wiaduktow ( ktore wlasnie sie rozpadaja ), nie zbudowano zadnej
> nowej ulicy czy drogi wjazdowo-wyjazdowej do tego miasta.
Może najpierw trochę poczytaj (np. pooglądaj zdjęcia Wrocławia a
1945 i 1989r) a nie popisuj się niewiedzą.

Natomiast to, że głównymi wykonawcami wszystkich większych budów
firmy zagraniczne wynika z przepisów ustaw - wymaga się od
wykonawców referencji z budowy o podobnej skali. Tego oczywiście
niewielkie, krajowe firmy powstałe po 1989r nie mają bo i skąd.
Można naturalnie spytać czemu w polskich ustawach pojawiły się
przepisy ewidentnie eliminujące krajowe firmy ale przecież wiadomo,
że żadnego nieuczciwego lobbingu w Sejmie nigdy nie było.



Temat: Zdjecie w stolecznej 11.03 na stronie 5
Zdjecie w stolecznej 11.03 na stronie 5
Niestety nie moge znalesc w serwisie zdjecia Fotofelietonu ze strony
5 papierowego wydania. Co na nim jest? Piekny rasowy Owczarek
niemiecki (szczeniak za ok 1-2 tys zl) u bezdomnych. Podobnego
skradziono mi rok temu. ten pies nie pasuje do tych ludzi - kros za
nim na pewno placze ... Zadzwonilem na straz miejska - moga
sprawdzic czy nie zaczipowany - ale tylko jesli nie bedzie na
prywatnej posesji ...
Nie wiem czy tam gdzie ci ludzie przebywaja (wirazowa, domek na
trasie planowanej budowy drogi) maja do nie j prawo wlasnosci i co
Strazy uda sie zdzialac ...



Temat: Do mieszkańców Żernik i Maślic
ZERO protestów? Niemożliwe!
sebcat napisał:

> Nie wiem czy w końcu zaprotestowali czy nie ale oto przyklad jak w polsce
> buduje sie obwodnice. Chodzi o Kraków i o jakieś 25 km drogi na południu
> miasta. Czy obwodnice zbudowali poza miastem nie, zresztą popatrzcie na
> zdjecia z budowy www.gorpol.krakow.pl/drogi/obwodnica/obkrakow.html
> A ile było protestów? ZERO, 0, ZeRo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nie wierzę. Musieli protestować. W tym kraju bez awantur sie nie da.
A może to po prostu widmo posła Rokity jako negocjatora odstraszyło
potencjalnych protestantów?



Temat: Autostrada z 1942 r.
Swoja droga byloby bardzo ciekawe zobaczyc zdjecia pokazujacy obecny stan
wspomnianych prac ziemnych. Moze ktos z was mieszka blisko tych terenow i
moglby sie wybrac i popstrykac troche?

Natomiast mam inne pytanie - moze ktos jest specjalista od spraw budownictwa
ladowego i ma dostep do wiadomosci - czy sa plany rezurekcji i kontynuacja
budowy drgoi szybkiego ruch wykorzystujac istniejace juz nasypy?

Sprawa wykorzystania jencow wojennych przy budowie tej drogi - moge w 100%
potwierdzic, gdyz w Kanadzie spotkalem wysiedlonych Niemcow ( bylo to w 1975
roku) z tamtych obszarow, ktorzy sami wypowiadali sie, ze byli tam jency
wojenni uzyci do przymusowej ciezkiej fizycznej pracy!

Byloby rowniez ciekawe posluchac wypowiedzi ludzi, ktorzy przebywali na tych
terenach w latach 1933-1945.- Oczywiscie, jesli ktokolwiek jeszcze zyje z
tego wojennego pokolenia - jakie maja wspomnienia? Co pamietaja jeszcze ?

Z wypowiedzi przecietnego Niemca (wypowiedzi w Kanadzie) odnioslem wrazenie,
ze okoliczna ludnosc byla malo zorientowana co sie pod ich nosem odbywalo!
(czyzby?) albo poprostu niedopuszczali w swoich wypowiedziach jakiegokolwiek
pierwiastka - ze byli swiadomi okrucienstw swojej "wspanialej" germanskiej
nacji !

Pozdrawiam...




Temat: Do mieszkańców Żernik i Maślic
Do mieszkańców Żernik i Maślic
Nie wiem czy w końcu zaprotestowali czy nie ale oto przyklad jak w polsce
buduje sie obwodnice. Chodzi o Kraków i o jakieś 25 km drogi na południu
miasta. Czy obwodnice zbudowali poza miastem nie, zresztą popatrzcie na
zdjecia z budowy www.gorpol.krakow.pl/drogi/obwodnica/obkrakow.html
A ile było protestów? ZERO, 0, ZeRo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Temat: Fronton - ul. Komuny Paryskiej
Gość portalu: Kaja 30 napisał(a):

> Madzik dobrze prawisz z ta mszą, ja mam to juz zaklepane, mysle ze jak
nakazuje
>
> obyczaj do mszy bedizemy pili mszalne wino...:D
>
> DROGI MACKU...
> niezmiernie miło mi powitac Cie w naszym gronie...
>
> ojjjj bedzie sie działo.......jak ktos ma jakies aktualne zdjecia bardzo
prosim
>
> o zamieszczenie ich:)

ale zdjecia swoje czy z budowy?:)))))




Temat: Czeski kanał Odra - Dunaj - Łaba
Jest oczywiste, że wielkie budowy hydrotechniczne, połączone z piętrzeniem rzek, niosą ze sobą poważne zagrożenia ekologiczne, ale równie oczywiste jest, że transport wodny uprawiany potem na tych rzekach jest najmniej szkodliwym rodzajem transportu. Trzeba oszacować długopfalowe koszty i zyski, rozważyć, i budować - jeżeli zyski przeważają lub są równe kosztom. To się nazywa zrównoważony rozwój.
Ekofile (bo nie ekolodzy)widzą tylko z reguły wyolbrzymiane koszty, a w stronę korzyści brzydzą się spojrzeć. I w ten sposób jeden bóbr staje się ważniejszy od zdjęcia z drogi tysiąca tirów.

Jaka jest róznica pomiędzy ekologiem a ekofilem? Taka sama, jak między pedagogiem a pedofilem.




Temat: Student zaprojektował zielonogórską fontannę
Może to wina małej perspektywy zdjęcia z nową fontanną ale te nowomodne UFO-
kule, jakoś nie bardzo układają mi się na tle dosyć starego otoczenia. Żebyśmy
ich nie musieli wykopywać za nastepne 10 lat jak tę małą fontannnę z boku
Filharmonii co zapomniana i nieuzywana poszła pod kilof z racji budowy drogi i
parkingu obok. Lepszy to jednak projekt niż "pole urnowe" przy pomniku na Pl.
Bohaterów, które pokazało jaką to "duszę artystyczną" posiada aktualna
władza.Czas na zaprojektowanie fontanny-wodospadu na zboczu Palmiarni pomiędzy
krzewami winogron. Kto odważny sie tego zadania podejmie?



Temat: Potrzebna obwodnica Lipska
Potrzebna obwodnica Lipska
Tiry zagrażają miastu
Obwodnica ominie Lipsko od zachodu – zakłada pro-jekt; budowa może ruszyć za
trzy lata
www.echodnia.eu/zdjecia/23675.jpg

Niedawno, bo 22 maja w centrum Lipska przewrócił się TIR, utrudniając ruch na
drodze z Warszawy do Tarnobrzega.
www.echodnia.eu/zdjecia/23674.jpg
Przewrócenie się tira przed Lipskim Centrum Kultury w dniu 22 maja
przypomniało mieszkańcom Lipska, że miasto wciąż nie ma obwodnicy. Ale jest
już projekt takiej drogi - obwodnicy, całkowicie omijającej miasto od zachodu.
- Na niedawnym spotkaniu w Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Warszawie
został przyjęty projekt poprowadzenia obwodnicy o długości blisko czterech
kilometrów po zachodniej stronie miasta. Jadąc od Zwolenia z północy na
południe ob-wodnica rozpocznie się po wyjeździe z lasu i dalej będzie biegła
przez nowy most na Krępiance po zachodniej stronie Lipska. Koniec obwodnicy w
pobliżu wsi Śląsko. Ta koncepcja została wybrana, ale konieczne są jeszcze
opinie o oddziaływaniu no-wej drogi na środowisko – wyjaśnił Tadeusz
Góralski, zastępca burmistrza Lipska.
Przypuszczalny koszt budowy obwodnicy Lipska to 30 lub 40 milionów złotych.
Nowa droga znalazła się w planach na lata 2007-2013. Realne szanse na
rozpoczęcie budowy obwodnicy istnieją w 2009 roku.




Temat: Zdjęcie satelitarne Płocka
Faktycznie, dosyc male to zdjecie. Wzdluz zielonego jaru tylko pola, Auchana
tez jeszecze nie widac;), wiec zdjecie nie jest najnowsze, z drugiej strony nie
ma juz wysp na wisle, wiec baaardzo stare tez nie jest. Jedna rzecz mnie
zaciekawila. Kolor drogi (tej glownej - chyba Jana Pawla) na Podolszycach
Poludniowych - jest bialy - taki jak np. kolor Sobotki. Czy to nie oznacza ze
ta droga jest piaskowa - tzn dopiero w trakcie budowy? Bo jesli tak to dosyc
latwo mozna okreslic w miare dokladny wiek tego zdjecia.
No i jeszcze kilka wskazowek na Wisle: nie ma glowki przy Morce - jest tylko
wyraznie odciety kawalek nabrzeza i chyba pomosty, ale glowki nie ma. O ile
mnie wzrok nie myli zasypany tez jest juz stary port - ten przy samym moscie -
na zachod, nia ma natomiast jeszcze tego nowego, betonowego nabrzeza na wschod
od mostu.



Temat: Warmia katolicka
Jak podają kroniki, ludność katolicka diecezji warmińskiej tłumnie i ochoczo
zgłaszała się do pracy, a także składała hojne ofiary pieniężne. Wąwóz pod
Kalwarię wykopano ręcznie. Oblicza się, że w ciągu szesnastu lat budowy w
pracach uczestniczyło ok. 70 tys. ludzi. Troszczono się, aby wiernie naśladować
długość i nachylenie Drogi Krzyżowej z Jerozolimy, po której w Wielki Piątek
szedł na Golgotę Chrystus
Oprócz 14 stacji Drogi Krzyżowej umieszczono tu także grotę Matki Bożej z
Luordes ze źródłem oraz kaplicę modlitwy Pana Jezusa w Ogrójcu.
Te wiadomości pochodzą ze strony
www.glotowo.szatko.maniak.pl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
tam też można znaleźć zdjęcia Glotowa w galerii zdjęć.
Od siebie dodam jeszcze, że między kościołem a drogą znajduje się też
niewielki, bardzo stary cmentarzyk wiejski, ze starymi nagrobkami. Warto
podejść i odczytać imiona i nazwiska kedajszych Warmnjaków.




Temat: sm kolonia brzezinki w Zielonce
Drodzy współlokatorzy- pan administrator to ojciec jednego z pracowników
spółdzielni(nawiasem mówiąc pracownika który bierze chyba tam tylko kasę bo z
budownictwem nie ma nic wspólnego a jego inteligencja jest poniżej zera-
rozmawiałem z nim podczas budowy tego bloku!!!) Dzwoniłem dzis do spółdzileni i
powiedzilei że sprzątanie to nie ich sprawa tylko administratora więc grzecznie
odpowiedziałem, że czynsz opłaciłem ale odliczyłem sobie opłatę za sprzątanie
części wspólnych ponieważ nie zamierzam płacić za to co nie jest wykonane. A tak
się składa że Spółdzilenia powinna oddać klatki w nienagannym stanie -
przynajmniej posprzątane po budowie!!!! Ten warunek nie został spełniony więc
pieniążki się nie należą. Jeśli będzie taka potrzeba dostarczę zdjęcia z data
ich zrobienia na dowód!!! Drodzy współlokatorzy zmobilizujmy się i zacznijmy
interweniować w tej sprawie - na początku może podzwonić trochę do spółdzileni w
sprawie tego sprzątania bo z panem administratorem nie widzę drogi porozumienia.
Zwłaszcza, że jak powiedział : może zaczną sprzątać klatki gdy wszyscy ale to
wszyscy lokatorzy się wprowadzą a ja nie zamierzam czekać aż się wszyscy
wprowadzą bo np. mój sąsiad planuje dopiero za pół roku bo ma gdzie mieszkać!!!!!



Temat: Wizualizacja IV etapu ul. Zagłoby
Mam mięszane uczucia oglądając te nieumiejscowione w rzeczywistości
dupne zdjęcia z jakiegoś CAD'a. Zaczynano prawie 20 lat temu biednie,
skromnie kontynuowano za marne pieniądze, bo wiadomo było, że to taka
drobna i szybka (w założeniu prowizorka) żeby nie czekać nie wiadomo
ile na prawidłową (czytaj docelową) modernizację dróg 9 czy 42.

Plany z 1977 roku

www.poznaj.starachowice.pl/blog/obrazki/trojmiasto.png
Nie od wczoraj, ale od połowy Gierka (!) wiadomo było, że takowa
inwestycja kiedyś nastąpi. Dzisiaj po ponad 30 latach od umieszczenia
jej z planach założeń rozwoju perspektywicznego regionu oraz
zagospodarowania przestrzennego Miast nad Kamienną, modernizacja
drogi 42 oddala się w dalszą, bliżej nieokreśloną przyszłość.

Ta kluczowa i krytyczna dla rozwoju inwestycja staje się coraz
wiekszą abstrakcją niż kiedykolwiek wcześniej.

Dlatego śmieszy mnie cała ta lokalnie ostrowiecko nakręcona historia
kończenia z wielkim szumem miedialnym produktu obwodnico-podobnego,
która rozpoczęła się skromnie za pierwszego i jedynego rozsądnie (do
tej pory) myślącego prezydenta jakiego mieliśmy. Nie dość, że budowa
raptem 10-12 km prostej jak w pysk strzelił drogi zajmie z górą 20
lat, to teraz na koniec wymyśla się cuda za cudaczne pieniądze (co
widać na wizualizacji), gdzie koszty samego projektu ostatniego etapu
przekraczają prawdopodobnie koszty... budowy jej pierwszej części?



Temat: Był las. Będzie... park
spokojnie spokojnie! spotkanie z dyrektorem aeroklubu za niecałą godzinę.
dowiemy się o co chodzi.
stachu - skoro cytujesz dyrektora jakoby na lotnisku wycinano tylko krzaki -
zerknij na moje zdjęcia. tam wycięto też naprawdę duże drzewa. więc ktoś się tu
rozmija z prawdą. albo dyrektor, albo aparat fotograficzny. to po pierwsze.
po drugie zaś stachu - nikt z nas nie kwestionował wycinki drzew podczas budowy
obwodnicy Wasilkowa. aby powstała droga - muszą być wycięte drzewa. drzewa
wycinane są też obecnie pod budowę ekspresowej drogi Białystok- Warszawa. na
wysokości Choroszczy leży ich pokotem całe mnóstwo. nikt nie robi z tego powodu
awantur. droga powstać musi.
ale jeżeli wycina się drzewa by przywrócić pierwotny charakter miejsca, by
powstał park (ale nie wiadomo jaki) albo koszary (no bo były tam koszary i widać
fundamenty) - to już chyba coś nie tak. więc w końcu park czy koszary?
to jest stachu pytanie. i kto tam będzie wypoczywał, gdy z jednaj strony
lotnisko, z drugiej ulica Ciołkowskiego, a z trzeciej plac manewrowy dla
uczących się jeździć?
drzewa wyciąć łatwo. ale ile czasu trzeba będzie czekać by urosły nowe i powstał
ów mityczny park? albo koszary stachu. Ty wiesz wszystko, na wszystko masz cytat
- więc odpowiedz.




Temat: Kalwaria Warmińska w Głotowie
Gajowy, a bułeś na smentarzu Warnijaków, tamój sia znajduje, jek psisze Tralala.

Autor: tralala33 02.04.06, 20:26

Jak podają kroniki, ludność katolicka diecezji warmińskiej tłumnie i ochoczo
zgłaszała się do pracy, a także składała hojne ofiary pieniężne. Wąwóz pod
Kalwarię wykopano ręcznie. Oblicza się, że w ciągu szesnastu lat budowy w
pracach uczestniczyło ok. 70 tys. ludzi. Troszczono się, aby wiernie naśladować
długość i nachylenie Drogi Krzyżowej z Jerozolimy, po której w Wielki Piątek
szedł na Golgotę Chrystus
Oprócz 14 stacji Drogi Krzyżowej umieszczono tu także grotę Matki Bożej z
Luordes ze źródłem oraz kaplicę modlitwy Pana Jezusa w Ogrójcu. Te wiadomości
pochodzą ze strony
www.glotowo.szatko.maniak.pl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
tam też można znaleźć zdjęcia Glotowa w galerii zdjęć.
Od siebie dodam jeszcze, że między kościołem a drogą znajduje się też
niewielki, bardzo stary cmentarzyk wiejski, ze starymi nagrobkami. Warto podejść
i odczytać imiona i nazwiska kedajszych Warmnjaków.

Gajowy, pytom sia był yś tam ?



Temat: Budowa trasy rowerowej w Radomiu
Budowa trasy rowerowej w Radomiu
Byla propozycja budowy Kopca jako akcentu dla miasta i nie wyszla, bo
inicjatywa nie poderwala ludzi do czynu.

Czy nie nalezalo by rozpoczac budowac "trase rowerowa" w celach rozrywkowych,
oraz jako mozliwosc drogi ulatwiajacej dozjazd do pracy w okresie sezonu.

Jesli jest ktos kto potrafi zalozyc specjalna strone w tej sprawie, to bedzie
mozna umieszczac zdjecia istniejacych juz odcinkow jak rowniez tras
rowerowych z innych miast.

Amatorzy rowerzysci zglaszajcie sie do akcji.



Temat: Dolina -respudy !!!!!!!!!!!!!!!
Jedna z wypowiedzi na stronie ktora podal o00 (tak dla rownowagi):" Wszyscy
sympatycy przyrody z miast które mają obwodówki swoich miejscowości jesteście
niepoważni i egoistyczni a przy tym manipulowani przez ekologów i media, żeby
się wypowiadać trzeba tu być i zobaczyć. Wokół Augustowa wszędzie są lasy woda
i różnego rodzaju bagienka.Trasa wyznaczona przez ekologów również biegnie
przez torfowiska rzekę Rospudę a lasu też trzeba wyciąć a budowa jej
najwcześniej rozpoczeła by się za okło 30 lat o tym ekolodzy już nie
wspominają.Jestem mieszkańcem Auusowa i mogę zaprowadzić w dziesiątki innych
przepięknych miejsc gdzie naprawdę żyją dzikie zwierzęta.Ekolodzy jedynie
promują samych siebie oni na protesty przychodzą jak do pracy na dodatek
wyposażeni w doskonały i drogi sprzęt. Nie tu to gdzie indziej aby był szum i
rozgłos, przyroda jest na ostatnim miejscu. To samo tyczy się niektórych pseudo
dziennikarzy, kto syszał o pewnym pismaku z ogólnokrajowej gazety na Rospudzie
wyrobił sobie nazwisko i wizerunek obrońcy przyrody w rzeczywistości jest
cynicznym cwaniaczkiem żerującym na życiu i zdrowiu mieszkańców .Drodzy
ekolodzy fałszujecie fakty zdjęcia i okoliczności budowy wstydze się za Was
MIESZKANIEC AUGUSTOWA



Temat: Remont ul. Wyścigowej będzie tańszy, ale dłuższy
nadgajowy, powiedz kim jesteś, ze tak zażarcie bronisz tej firmy? zarzucasz komuś, że jako zwolniony pracownik mści się i że ludzie są niepoczytalni skoro nie wiedzą co mówią. Dla mnie takie zacięcie w czyjejś obronie też jest podejrzane. Nie będe wypowiadał się na temat ulic robionych przez ziajkę ale mam do ciebie pytanie jako eksperta. Kto zawinił przy pracach na sienkiewicza, ze odebranie budowy było odsunięte w czasie, ekspertysy masy bitumicznej były tragiczne a firma tam budująca płaciła potężne sumy za nie dotrzymanie terminu? Być moze to wina urzędników, ze tak kiepsko kładli ten asfalt bo robotnicy musieli posiedziec. Nie interesuje mnie kto buduje ulicę ale jak widze 8 pracowników siedzących na ziemi i dłubiących w nosie i tylko jednego "szczeniaka" machającego łopatą to zastanawiam sie czy wszystko jest w posrządku. Tak było przy przerabianiu kromera na całej długości. tak samo było kiedy jakaś firma robiła obecna pętle na krzykach. Tak było i na sienkiewicza. Czy naprawde mam wyjść i zacząć robić zdjecia pracowników różnych firm przerabiających wrocławskie drogi żeby udowodnić, że raczej nie pracują w pocie czoła? Ja wiem ze wypłaty są marne ale ja mam jedną zasadę: nie odpowiada mi wypłata to nie zatrudniam się. a jesli zatrudniam się to nie odwalam fuszerki zeby tylko odbębnić czas w robocie. I zanim mnie też wyzwiesz od sfrustrowanych byłych pracowników lub gorzej to bowiem ci że jestem informatykiem i pracuję w firmie zajmującej sie suszarnictwem i składowaniem zborza. Nie mam nic wspólnego z żadnymi budowami oprósz spostrzeżeń na temat prędkości i sposobu pracy.. Teraz powiedz nam wszystkim dlaczego jesteś tak zacięty w obronie...



Temat: Plaża na Grunwaldzie
Ale z was tępaki...
Mieszkam na Grunwaldzkim i widzę codziennie, co się tam dzieje. Chłopaki
naprawdę ostro zap****alaja, a wy przejdziecie się tam od święta i zrzędzicie.
A dla porównania mam lepszy przykład.

Parę tygodni temu odwiedziłem znajomych w Bielawie. Widziałem dopiero co
skonczony odcinek obwodnicy, która została wybudowana w szczerym polu, na
zboczu dość wysokiej górki. Ma to zintensyfikować działalność gospodarczą w tym
terenie - wybudowano więc drogę główną z extra oświetleniem, a do tego mniejsze
drogi, które są zaczątkiem dojazdów do zakładów, które pewnie tam powstaną w
najbliższym czasie. Wszystko robiła SKANSKA. Tutaj możecie zobaczyć zdjęcia:

wiadomosci.um.bielawa.pl/wb-pic/obwodnica2wb.jpg
A teraz, Mistrzowie, pytanie: ilu pracowników maksymalnie pracowało w jednej
chwili na placu budowy?

Około SZEŚĆDZIESIĘCIU....

Pozdrawiam wszystkich znawców architektury i budownictwa




Temat: Grekokatolicy w Rzeszowie
Do twojego January tematu i ... trochę do Elkonia
Oj porobiło, się kolego porobiło.Z tym upomietnianiem i trybunałami /pisałem
też o Tarnawce i Białej/byłbym ostrożny. Lepsze byłoby raczej obiektywne
opisanie naszych okolic w np przewodnikach - tylko na Miły Bóg nie przez Pana
Kłosa- autora m.in nprzewodnika Woj. rzeszowskie z 1973 roku /wyd.II poprawione
i uzupełnione!!!/-pełnego kłamstw i niedomówień. Teraz znowu uszczęsliwia nas
ektra komercyjnym i Nędnym treściowo "Rzeszowem" - chociaż zdjęcia
Ambroziewicza - super. Do Elkonia - dziękuję za czysto retoryczny
zwrot "Panowie Ukraińcy"- bardzo mi pochlebny. Niestety jestem Polakiem - bo
inaczej musiałbym przepraszac mojego Ojca za zbrodnie ukraińskie a moją Mamę za
zbrodnie polskie. Chociaż - patrzy na mnie ze ściany odziedziczona piękna
Ikona - Umilienie.A propos - odwetu na Niemcach-jego ostatni akt dokonal się na
moich oczach : parę lat temu budowano na rogu Podkarpackiej i Powst. W-wy
pawilon - jest tam sklep sportowy. za ogrodzeniem budowy zobaczyłem stertę
kamieni - z resztkami napisów gotykiem. Byly to szczątki nagrobków niemieckich
sądząc po zwrotach napisów. teraz są już w fundamentach-pięknego sklepu. Co do
Ciebie Drogi Kolego Elkoniu proponuje abyś przed następnym wejściem sciągnąl z
głowy klapki /wiesz- na starych zdjęciach noszą je konie dorożkarskie/- bardzo
utrudniają Ci obiektywne i szersze spojrzenie na poruszane problemy.Acha
znalazłem kiedyś cytowaną przez ciebie broszurkę o rzeszowskich parafiach-
wyjątkowo marnie napisana. Śmieszy tylko dedykacją wobec pewnego Biskupa i
pewnego Senatora.
Pozdrawiam



Temat: Budowa trasy rowerowej w Radomiu
> Byla propozycja budowy Kopca jako akcentu dla miasta i nie wyszla, bo
> inicjatywa nie poderwala ludzi do czynu.
> Czy nie nalezalo by rozpoczac budowac "trase rowerowa" w celach rozrywkowych,
> oraz jako mozliwosc drogi ulatwiajacej dozjazd do pracy w okresie sezonu.

Ciekawe połączenie - nieudana inicjatywa jako zachęta do kolejnej?

> Jesli jest ktos kto potrafi zalozyc specjalna strone w tej sprawie, to bedzie
> mozna umieszczac zdjecia istniejacych juz odcinkow jak rowniez tras
> rowerowych z innych miast.

Czy nie działa już Bractwo Rowerowe w tej materii?



Temat: AGROMAN - postępy w budowie
Gość portalu: witt napisał(a):

> Witam sąsiadkę z Pegaza V. Posiadam własne zdjęcia cyfrowe Pegaza V. Jeżeli
> reflektujesz do daj zanć.
>
> > Witam Sąsiadów!
> > Może coś wiecie na temat Pegaza V????? Pozdrawiam wszystkich.
>

Drogi Sąsiedzie z Pegaza V!
Dziękuję za odpowiedź.Chciałam tylko usłyszeć słowa otuchy. Pracuję niedaleko
budowy i wkrótce planuję pojawić się tam osobiście. A sąsiad na którym piętrze
będzie mieszkał?
Pozdrawiam.



Temat: SLD: Program budowy autostrad jest zagrożony
SLD: Program budowy autostrad jest zagrożony
O Naczalny Budowniczy RP wyrazil swoja boska opinie ;) Ze zdjecia widac jak
ogarnia juz wzrokiem te nowe drogi, mosty, wiadukty, kosmodromy, ktore nam
wybuduje! O Boski - dzieki!

No i najfanjiejszy kwiatek "likwidacja GDDKiA". Malo z krzesla nie spadlem ;)
A gdzie Twoje swinki przytula ryj do koryta jaby sie czerwone swiatelko znowu
zapalilo Jasiu? Zwariowales juz chyba calkiem od tego slodkiego nierobstwa
parlamentarnego.




Temat: Mysliwska Park Gdansk Morena
Wg informacji z czerwca b.r. przedszkole ma być w budynku A, który powstanie w drugim etapie budowy w ciągu roku po zakończeniu pierwszego etapu tzn. budynków C i D. Budynek A ma być dostępny z zewnątrz i z tego powodu brama wjazdowa na teren osiedla jest przesunięta w górę drogi wjazdowej w kierunku budynku B. Z tego co zrozumiałem przedszkole ma być prywatne, ale nie pytałem, czy mają już z kimś podpisaną umowę na jego prowadzenie, ani czy poza przedszkolem planowane są tam jeszcze jakieś lokale usługowe.

Układ osiedla tutaj:
www.ronet.pl/zdjecia/projekty/453/0693964001223457708.jpg
Pozdrawiam,

Jake



Temat: AGROMAN - postępy w budowie
Gość portalu: Reni napisał(a):

> Gość portalu: witt napisał(a):
>
> > Witam sąsiadkę z Pegaza V. Posiadam własne zdjęcia cyfrowe Pegaza V. Jeżel
> i
> > reflektujesz do daj zanć.
> >
> > > Witam Sąsiadów!
> > > Może coś wiecie na temat Pegaza V????? Pozdrawiam wszystkich.
> >
>
> Drogi Sąsiedzie z Pegaza V!
> Dziękuję za odpowiedź.Chciałam tylko usłyszeć słowa otuchy. Pracuję niedaleko
> budowy i wkrótce planuję pojawić się tam osobiście. A sąsiad na którym piętrze
> będzie mieszkał?
> Pozdrawiam.

Jeżeli się nic w planach nie zmieni ;-), to na drugim piętrze....




Temat: lepsi i gorsi
Po tych wertepach jeżdżą również autobusy MPK. Kilka samochodów obawiając się o
zawieszenie auta zawróciło w stronę drogi do Pilik i tamtędy pewnie pojechało do
Studziwód.
Gdy robiłem zdjęcia na tym osiedlu domków jednorodzinnych podeszło do mnie dwóch
mieszkańców sąsiednich domów. Opowiadali ciekawe rzeczy. A na kogo gromy padały,
możecie się domyślić ;)
Wykonawca robi objazd drogami, które udostępnia mu UM. Ponieważ jest dwóch
wykonawców (jeden wykonuje ul. Dubiażyńską, drugi Studziwodzką) powinna być
jakaś koordynacja robót i objazdów. Jest firma, która wygrała przetarg na nadzór
inwestorski. Jest autor projektu organizacji ruchu i zabezpieczenia robót (w tym
objazdów) na czas budowy jednej i drugiej ulicy. Jest ktoś, kto w UM uzgodnił
trasę objazdu, podpisał odpowiedni "papierek". Ciśnie się na usta pytanie:
AUTOR, AUTOR!!!
Obym tylko jutro miał jak dojechać do pracy. Póki co lepszy dojazd taki jak
dzisiaj niż żaden!!!!




Temat: Kto tak zaplanował remont ul. Kamieńskiego?
Dobrze że sa zdjęcia i jest zainteresowanie gazety. jednak to nie tabloid i nie
zabawa i chyba wszyscy chcemy by miało to namacalny efekt.
Kto zna prawo niech zaproponuje jakie może być przełożenie upublicznionego
dowodu marnotrawienia publicznych pieniędzy na ewentualne postępowanie
karne/sądowe bo paragrafy różnego typu na malwersacje finansowe/niedopełnianie
obowiązków/narażanie na straty itp sa w Kodeksie.

Więc jeśli jest mozliwość przekładania dokumentacji takiej fuszerki na wezwanie
do prokuratury czy sadu palantow odpowiedzialnych za taki stan rzeczy, nalezy to
robić! Jesli pan inżynier, kierownik budowy czy inspektor nadzoru zostanie w
imieniu Temidy zapytany co robi latarnia na środku drogi lub dlaczego
remontowana droga nie spełnia podstawowych standardow jakościowych, może wtedy
zaczną się przykładać i traktowac powaznie prace jaką wykonują. Póki rączka
raczkę myje na polu monowym magistrat - kolesie z firm drogowych nic się nie
zmieni. A KodeksKarny jest bardzo bogaty w paragrafy tyczacy przewałków
publicznej kasy i złego wykonywania obowiązków. Trzeba chcieć, wiec może jakiś
prawnik ruszy głowa i skontaktuje się z Gazetą ze wskazaniem konkretnych rozwiązań



Temat: Mosty Warszawskie: wyścig z czasem
Jeżeli ktoś słuchał dziś RMF wie, że jedną z przyczyn opóźnień było
uzależnienie rozpoczęcia zasadniczej fazy budowy od zakończenia prac
na pl. Grunwaldzkim. A że na Grunwaldzkim było opóźnienie to i
rozpoczęcie prac na Mostach opóźniło się o ok. 2 miesiące.
Jeżeli ktoś w miarę uważnie śledził forum, to wie, że kolejną
przyczyną opóźnień było odkrycie w miejscu budowanego mostu
fundamentów starego mostu, który zburzono po wybudowaniu obecnego -
po którym jeżdzimy teraz. W archiwach miejskich udało się znaleźć
dawne plany, ale niestety projektanci tam nie zaglądali. Rozbiórka
tych starych fundamentów trwała kilka miesięcy - poszukajcie w
archiwum forum to zobaczycie nawet zdjęcia śledzika.
Poza tym jeżeli roboty nie widać to nie znaczy, że nic się nie robi.
Zauważyłeś przyśpieszenie wtedy, gdy roboty zaczęły być widoczne zza
bariery.
Jeżeli chodzi o fragment Toruńskiej - to rzeczywiście nie problem
wybudować 100 m drogi. Trzeba tylko zaplanować taki etap i
odpowiednią organizację ruchu - a za to odpowiada inwestor (miasto)
a nie wykonawcy. Mnie też szlag trafia jak muszę z Kwidzyńskiej
jechać w stronę Korony a potem stać godzinę w korku zamiast
przejechać te 100 m Toruńskiej. Ale widocznie żadna postawiona
persona z magistratu nie jeżdzi tą trasą (niestety).
Generalnie artykuł jest wodolejstwem i jak zwykle szukaniem taniej
sensacji - zdążą czy nie. O zasadniczych kwestiach się tu nie mówi,
żeby nie było, że znowu ZDiK nie potrafił przygotować inwestycji.



Temat: moje dzieci sie ciesza zaproszeniem
Gość portalu: windyga napisał(a):

> Hej!
> Gratuluje.Wyobrazam sobie radosc dzieciakow;)))
> Jestes gdynianinem, a zatem odwiedzaj strone internetowa Gdyni www.gdynia.pl
> Bedziesz blizej nas i blizej naszych spraw.

Drogi,najmilszy przyjacielu ja zawsze jestem z Wami,prawie codziennie jestem w
Wirtualna Gdynia,opowiadam dzieciom o Gdyni,Oliwie,Sopocie i Gdansku,pokazuje
im zdjecia Gdyni,Mola w Sopocie,organy Oliwskie(ktos mi przyslal przez
internet).Dzieciaki obecnie atakuja mnie codziennie pytaniami o Polsce ,Gdyni i
trojmiescie,nie wiem czy przezyje ich atak do czasu wyjazdu.Corka intensywnie
uczy sie jezyka polskiego od tych prostych slow,ale najlepiej ida im slowa te
najgorsze nawet z dobrym akcentem.Mam przy tym troche smiechu.
A tak na marginesie to powiem Tobie cos naprawde do smiechu,myslalem ,ze
dostane ataku serca,otoz corka uczac sie z ksiazki polskiej budowy zdania,chcac
sie pochwalic jak to ona juz dosyc dobrze buduje zdania oswiadczyla mi
"tatus ty masz dluga kiebasa"Moja zona rozumie jez polski w 80% kiedy uslyszala
od corki te slowa myslala ,ze sie posika w majtki.Mam duzo humoru w tej
miedzynarodowej rodzince.
Pozdrowienia dla Ciebie i Twojej rodzinki
jak rowniez dla Wszystkich Gdynian
Tadeusz




Temat: Mamut i jak to było
stefan.siudalski napisał:

> w trakcie budowy obwodnicy na łąkach wsi Rebków natrafiono na szkielet Mamuta
> jeden z ciosów miał około 3 metrów
> było tego ponoc dużo
> piszę ponoc bo aby nie zawalić terminów ? szczątki w większości
> zostały "wbudowane" w kolejny odcinek drogi
> ci co znaleźli sygnalizowali jak twierdzą dobry miesiąc temu, że natrafiono
> na wyjątkowe zanlezisko tylko pies z kulawą nogą się nie zainteresował
> zdjęcia umieszczę na stronie Rębkowa dziś wieczorem
Czytałem w Tygodniku Siedleckim że jednak ktoś się tym zainteresował. Nie był
tylko mamut, był jakiś renifer oraz słoń leśny. A zważywszy że to było na
żwirowni to raczej nie zawalą terminów. Chociaż to dziwne, bo podobno miała tam
być delta (oczywiście kiedyś) rzeki, a to raczej trudno o żwir?




Temat: Miasto poda adresy zaniedbanych nieruchomości
Myślę, że miasto winno najpierw uporządkować posesje, które do
miasta należą, bądź przekazały je instytucjom państwowym. Przy ul.
Staroniwskiej jest stacja TRAFO (chyba tak to cudo się nazywa),
wybudowano ją na działce należącej do miasta (teraz chyba należy to
do ZE), działka jest tak zaniedbana, ze nie ma takiej drugiej w
okolicy - krzaki, tarawa nigdy nie koszona - wylegarnia ślimaków. W
ubiegłym roku prosiłem ZE o uporządkowanie tej działki, jak również
naprawienie drogi dojazdowej, którą częściowo zniszczyli podczas
budowy stacji - jak do tej pory cisza w eterze.
Myślę, że powinniśmy do ratusza słać zdjęcia zaniedbanych posesji
należących do miasta, a potem brać się za prywaciaków.



Temat: Bernard milczy...
Hey bolo,
Istniejace dotychczas drogi z "normalnymi" skrzyzowaniami zrywamy do "zera" i
przebudowujemy na trzypasmowki ze skrzyzowaniem dwupoziomowym...
Rzecz w tym, ze obednie budujemy rowniez polnocno wschodnia czesc nowej
obwodnicy ktora w istniejacych warunkach nie moze ibaczej pobiec jak wlasnie
ponad tym skrzyzowaniem..
Po prostu wokolo jest miasto a zarezerwowany pas ziemi na droigi jest
ograniczony...
A wiec...Jesli nie mozna bokiem to idziemy gora..
Wyglada nawet w fazie budowy dosc okazale.. Moze pstrykne zdjecia i podrzuce...
Edmonton ma takie same problemy jak Gorzow..Miasto sie rozwija ...,Coraz wiecej
ludzi i pokjazdow... Trzeba cos robic...
A wiec robimy...
Nie spodziewam sie najazdu emigrantow z Lubuskiego...choc przyznam ze pare
tysiecy madrych ludzi przyjeto by chyba z otwartymi rekoma...
Potrzebni sa fachowcy w kazdym...powtarzam KAZDYM zawodzie... Od kucharza
przez slusarza, murarza, stolarza... kierowcow, mechanikow..........
Projekty sie opozniaja bo.....nie ma ludzi!!!
:)
No ale to juz nasze takie problemy...
:)
PS. Jedrzejczak to dobry Prezydent
:)



Temat: Mamut i jak to było
Mamut i jak to było
w trakcie budowy obwodnicy na łąkach wsi Rebków natrafiono na szkielet Mamuta
jeden z ciosów miał około 3 metrów
było tego ponoc dużo
piszę ponoc bo aby nie zawalić terminów ? szczątki w większości
zostały "wbudowane" w kolejny odcinek drogi
ci co znaleźli sygnalizowali jak twierdzą dobry miesiąc temu, że natrafiono
na wyjątkowe zanlezisko tylko pies z kulawą nogą się nie zainteresował
zdjęcia umieszczę na stronie Rębkowa dziś wieczorem




Temat: czy KTOŚ szedł ulicą Miłkowskiego do Strąkowej?
Witam!

Nikła jest, nadzieja, że coś się tam zmieni - teren tego "rozlewiska" to
własność prywatna.
Uregulowanie zaś samego skrzyżowania przewidziane jest w momencie budowy tej
nieszczęsnej, planowanej od 15 lat drogi, mającej łączyć ul. Lipińskiego z ul.
Ruczaj.
Tym niemniej,w październiku br., w imieniu Dyrekcji Przedszkola nr 10 na ul.
Strąkowej 7 i Zespołu Szkół nr 3 na ul. Strąkowej 3A oraz Rad Rodziców obu tych
placówek zostało wystosowane pismo do rad dzielnic VIII i IX (do wiadomości
ZDiT w Krakowie) z prośbą o pomoc w poprawieniu uciążliwych warunków docierania
uczniów do szkoły i przedszkola.
Odbyło się też spotkanie z przedstawicielami Rad w przedszkolu, na którym
wyrazili oni wolę współpracy w tej sprawie, w porozumieniu z KZK.
Były również w przedszkolu zbierane podpisy na listach poparcia dla rozwiązania
problemu (można nadal wysyłać maile do przewodniczących rad dzielnic).
Jeżeli ktoś uważa, że nie ma o co walczyć, niech się łaskawie powstrzyma od
ujadania - zadowolonym dziękujemy.
Zainteresowanym mogę przesłać na e-mail kopię ww. pisma. Zdjęcia też.
Pozdrawiam!
Chomcza




Temat: Hurgada- jaki hotel polecacie???
2 dni temu wrocilam z Hilton Long Beach - bylo super, osobiscie nie mam
zastrzezen co do hotelu, ewentualnie troche do jedzenia - a raczej kolacji -
jakktos si eboi zemsty to nie wiele zje, ale jedzenie jest od rana do poznego
wieczoru, wiec mozna sie najesc w barach na plazy i w restaracji na obiadach.

Dobry jest tez Palm Beach - ale podobno jest remont budynkow. Ma super
wyzywienie, animacje, ale polozony z dala od miasta.

Imperial Shams - tez daleko ale super

Sea gull - popularny - jak na 4* jest ok, ale mala plaza, za to polozenie ok

Roma - porazka, widzialam zdjecia, nie ma po co oszczędzać na nim

Empire - moloch, wyglada jak blok, czesto kupuja turysci bo tani

Reemywera Beach - ok, ale drogi

Alf Leila Wa leila - spoko hotel,kolorowy, jedzenie oki, ale plaza nie orzy hotelu

aqua blu - super zwlaszcza dla rodzin z dziecmi

Hor palace - porazka, wokol same budowy

Golden five - NIE! wszystko zniszczone i brud!

Sunny days el palacio - wporzadku ale nie w sezonie! :) za duzo ludzi

Wiec wybierz See gull - tanszy, Hilton Long beach - duzy, ale nie czuc tego az
tak bardzo, mialam pokoj 1026 i bylo blisko do restauracji i na baseny
, Palm Beach, i Siec Sunrise jest oki :)

Pozdrawiam



Temat: Klimat starej Bydgoszcz
Bardzo ale to bardzo dziękuję za udostępnienie nam (myślę że
oglądało ją wielu) galerii, myślę też że nie tylko ja sam
przeglądałem uważnie te zdjęcia.

Potwierdza się moja wcześniejsza uwaga o bogactwie miasta. Jeśli się
handluje na taką skalę to trzeba mieć dużo pieniędzy.
Pamiętam świetnie owo targowisko na Ul. Jatki, która była
zlikwidowana pod koniec lat 60-tych podczas budowy Kaskady. Było tam
dużo kur, jajek... Pamiętam zapach tego miejsca. Oglądałem dymięce
się jeszcze ruiny spichlerzy po pożarze.

Bydgoszcz to wspaniałe miasto, jak można było doprowadzić do takiego
spiętrzenia ruchu jaki jest tu dzisiaj w śródmieściu.

No i proszę zauważyć, drogi wodne służą nie tylko do transportu
drewna.



Temat: Foto
Fotki ze stany budowy drogi?
Wrzuciłby ktoś zdjęcia z tego jak postępuje budowa drogi osiedlowej?
Jeśli jakieś nowości w budynkach to też miło by było popatrzeć... :)

Z góry dzięki!




Temat: SAM-81 Bluszczańska IIa
Jak to jest z tymi pozwoleniami, czy oprócz pozwolenia na budowę drogi które
notabene już jest, spółdzielni brakuje jeszcze jakichś papierów?Czy nowe
zdjęcia z budowy na stronie SAM-u mogłyby świadczyc o zbliżającym się wreszcie
terminie odbiorów?



Temat: Zieleń miejska i barbarzyńcy
o rok za pozno, ale masz szanse zrobic zdjecia drzew,ktore pojda pod noz w
wyniku budowy nowej drogi dla TIRow Kosow-Nowy Swiat. I wykonczenie ostatnich
slaskich stanowisk gwizdulek pstrych w tymze samym miejscu .Pieniadze na te
prace sa ujete w budzecie miasta na ten rok.



Temat: co ma zrobić praworządny rowerzysta ..
> Bardzo ładny i jakże typowy dowód. Robisz stronę, na której jest apodyktycznie
> napisane "zdecydowanie chodnik" i podajesz ją jako dowód, że to z całą
> pewnością chodnik.
taa, no to zbliżamy się do konieczności zdefiniowania co to jest chodnik i czym
odróżnia się od jezdni. człowieku, nie ośmieszaj się!

> A to, że zdjęli ten znak spod poczty, to bynajmniej nie jest dowód, że miałeś
> uzasadnioną uwagę.
taa, jasne. a co miałoby byc wg ciebie dowodem?

> Na własnych zdjęciach pokazujesz, że tam, gdzie są skrzyżowania
nie tam gdzie sa skrzyżowania, a wszędzie tam gdzie dochodzą nowe potoki,
równiez jest to informacja dla pieszych, że nalezy uważać i iść swoim pasem ruchu.

> "rowerowość" drogi się odnawia znakiem.
bo tylko w ten sposób na drodze przeznaczonej dla ruchu pieszych można dozwolic
dodatkowo ruch innych pojazdów, w szczególności rowerów. i co ważne, stawiając
c13|c16 kanalizuje się ten ruch na jednym pasie, a nie na całej szerokości drogi.

> (Może nie wszędzie, ale to osobny błąd)
przy swidnickiej znak c13 zlikwidowano latem ub.r. przy okazji jakiegoś remontu
(afair kładli kable wzdłuż fosy dokładnie na drodze dla rowerów). po zakończeniu
remontu nie postawiono znaku z powrotem. przeoczenie?

> Więc albo pod pocztą brakuje pasów dla pieszych przez drogę
> rowerową,
nic nie brakuje bo to jest trakt rowerowo-pieszy.
po to sa zdjęcia z ul. traugutta - osobna droga dla rowerów od fosy do wyjazdu z
parkingu za pocztą, od wyjazdu w kierunku poczty trakt rowerowo-pieszy (c13/c16
- z pozioma kreską) - tu przed przejściem dla pieszych zlikwidowany źle
ustawiony znak c13a, a tuz za przejściem znowu osobna droga oznakowana jak
należy c13|c16.
i teraz jest wszystko tak jak powinno być!
sugestia sledzika że znak ostał się sprzed budowy drogi do przejscia podziemnego
ma sens.

> albo jest to skrzyżowanie dróg i znak końca drogi dla rowerów był tam
> i tak zbędny.
a jakich to dróg miałoby być skrzyżowanie? przeciez o chodniku mowa! a ten
zdecydowanie zachowuje ciągłość na całym odcinku!



Temat: Historia i anatomia ruchu okreznego, przyklady
swoboda_t napisał:

> Skoro twierdzisz, że na tych bocznych francuskich drogach jest taki
> sam ruch jak na głównych drogach w Polsce, to z pewnością potrafisz
> tego dowieść.

Oczywiście że moge dowieść tak jak mogłem dowieść zdjęciami czy mat wideo że
drogi typu D to nie są jedynie lokalne drogi albo że są radary w koszach na
śmieci . Tylko po co ? Powiedz po co ? Pokazałem zdjęcia a i tak zarzucono mi że
to manipulacja , fotomontaż i odwracanie kota ogonem .

No bo chyba nie stwierdziłeś tego "na oko"??

Oczywiście że na oko bo w drodze nie miałem dostępu do internetu . Taki sam
sposób zastosowałem stwierdzając że droga nr 7 jest mniej więcej tak samo
zawalona pojazdami co droga nr 2 w Polsce . Przy czym na 2 jest więcej tirów ze
zrozumiałych względów .

Po raz
> wtóry proszę zatem o podanie danych i francuskich numerów dróg,
> gdzie SDR (Średni Dobowey Ruch Pojazdów) wynosi np. 50 tysięcy
> pojazdów na dobę.

Nawet nie zamierzam próbować tego szukać , zresztą przy moim talencie
komputerowo-internetowym zajęłoby mi to "ruski miesiąc"

Dopóki takowych nie podasz wszelkie twoje wywody
> są bezwartościowe i bezpodstawne. Nie sil się na wypisywanie pierdół
> nie na temat tylko konkrenie - dane dot. SDR, drogi i jak ona
> wygląda od strony inżynieryjnej.

Taaa , sralis mazgalis . Moje wywody bedą beeeee jeśli nie podam jeszcze składu
chemicznego asfaltu , tego czy zawiera łańcuchy boczne czy rozgałęzione , czy
posiada mostki tlenowe czy może siarkowe lub azotowe . Dobrze by było gdybym
podał jeszcze jaki pod nim jest tłuczeń , skąd przywieziony , jakiej marki
samochodami , jakiej narodowości byli kierowcy tych pojazdów oraz stan cywilny
na dzień rozpoczęcia budowy drogi .....
Chyba Cię posrało .

>




Temat: Muchobór stoi w wielkim korku
> Objazd z MW do FAT mozna zrealizowac, przez droge ktora zaczyna sie na
Awicenny
> pomiedzy torami i dochodzi do Krzemienieckiej za pierwszym przejazdem.

Większość tej drogi jest drogą wewnętrzną czyli przebiega przez prywatny teren
(prawdopodobnie należący do firmy Dyckerhoff), więc nie można tak zwyczajnie
skierować tam objazdu. Ale to nie znaczy oczywiście, że się w ogóle nie da,
trzeba tylko wyjść poza utarte schematy i zwrócić się do Dyckehoffa o
udostępnienie tej drogi (nawet za odpłatnością), utwardzić jej ok. 100 metrowy
odcinek i sprawa załatwiona.
Półtora roku temu na posiedzeniu Komisji Rozwoju Przestrzennego i Architektury
Rady Miejskiej przedstawiałem tą propozycję (jako zaproszony gość) w obecności
kierownictwa ZDiKu i Wydziału Inwestycyjno Technicznego UM, dając ją jako
przykład braku minimalnej choćby inwencji ze strony urzędników odpowiedzialnych
za drogi i komunikację. Pokazywałem zdjęcia jak w czasie zamknięcia Trawowej
dziesiątki samochodów przedziera się tamtędy przez wertepy, gdy kierowcy na
własną rękę odkryli ten skrót. Ostatecznie Dyckerhoff zamknął tą drogę, bo na
nieutwardzonym odcinku po opadach porobiły się potworne nierówności (mimo że
kilkakrotnie równali tą drogę i podsypywali kruszywo), a na dodatek zaczęło być
destabilizowane świeżo wyremontowane torowisko kolejowe. Nie można mieć do nich
pretensji, bo droga wymagała koniecznie utwardzenia, a trudno wymagać od
prywatnej firmy, żeby nie dość, że udostępnia za friko własny teren, to jeszcze
za darmo robiła ludziom na tym terenie drogi. To należy do obowiązków Wydziału
Inwestycyjno Technicznego. I jestem pewien, że gdyby zaproponowano
Dyckerhoffowi taki układ to na pewno by się zgodzili, chociażby z tego powodu,
że przecież ich betniarki kursujące bez przerwy na różne budowy też by
korzystały z tej drogi.
Wtedy, kiedy to omawiałem było już po herbacie, bo remont Trawowej właśnie się
kończył, ale liczyłem, że wyciągną wnioski na przyszłość. Jak widać nadzieja
płonna. I dlatego ktoś musi im pogonić kota, żeby zaczęli poważniej traktować
swoje obowiązki. Np. jakiś nowy radny Rady Miejskiej :-)

Dariusz Wojtyński.




Temat: "Osiedle Leśne" Bemowo
Witam !
Gratuluje Markury. Kawal dobrej roboty z ta strona :-) A zdjecia lotnicze super!
Swietna robota. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku raz jeszcze.

P.S. Z dzisiejszej GW stolecznej.

"W ciągu pięciu lat drogowcy chcą dociągnąć do Warszawy autostradę i opleść
miasto siecią tras ekspresowych. Rząd zarzeka się, że tym razem budowa tras
szybkiego ruchu rozpocznie się na dobre, również na Mazowszu. Jeśli ambitne
plany zostaną zrealizowane, pod koniec 2008 r. będzie można m.in. wybrać się
autostradą do Łodzi czy Poznania. Być może w drodze na działkę nie trzeba
będzie stać w ogromnych korkach w Jankach czy w Łomiankach. "Tylko na same
przygotowania do budowy dróg ekspresowych w rejonie Warszawy chcemy wydać w tym
roku 260 mln zł. Za kilka miesięcy powinien rozpocząć się wykup gruntów oraz
projektowanie trasy ekspresowej, która połączy autostradę w Konotopie przez
Bemowo z Trasą AK. Budowa tego odcinka zacznie się w 2005 r. i potrwa ponad dwa
lata" - mówi Wojciech Dąbrowski, szef mazowieckiego oddziału Generalnej
Dyrekcji Dróg i Autostrad. Do 2008 r. ma powstać trasa od zachodnich rogatek
Warszawy do lotniska Okęcie oraz do ul. Puławskiej. Wciąż jednak nie wiadomo,
jak będzie wyglądać przedłużenie tej drogi. W tym roku powstanie szczegółowa
koncepcja trasy wzdłuż ul. Płaskowickiej i dalej, mostem przez Wisłę, do trasy
na Lublin. Niedługo rozpocznie się projektowanie innej trasy szybkiego ruchu -
łączącej Al. Jerozolimskie z miejscowością Wolica na trasach do Katowic i
Krakowa.W ciągu pięciu lat ma powstać także wschodnia obwodnica Warszawy (od
Marek przez Wesołą do szosy na Lublin) oraz trasa szybkiego ruchu łącząca Trasę
AK z drogą w kierunku Gdańska"



Temat: Sławomir Ziemski - pytania i odpowiedzi ....
czy warto było ....
Dzień dobry,

1) chodnik - z tego co pamiętam takie były proporcje (można sprwdzić
w specyfikacji przetargu)

2)ulica - w kwocie ponad 2 mln zł była zawarta kwota dofinansowania
z UE (ponad 1,5mln zł). Własnych środków było około 600-800 tys zł.
Niestety władze wykonawcze nie podejmowały żadnych działań w
zakresie pozyskiwania środków z UE.
Aby zrealizować porządnie inwestycję trzeba było dokonać podziału
działek, ustalić linię rozgraniczającą, przeprowadzić dodatkowe
inwestycje tj. kanalizację deszczową, zbudować studzienki, dokończyć
wodociąg w ulicy (dokończono), trzeba było mieć uzgodnienia
środowiskowe, opracować projekt (został zrobiony) oraz uzyskać
pozwolenie na budowę. Niestety władza wykonwacza poprzedniej
kadencji nie zrealizowała wszystkich w/w elementów, argumentując, że
Miasto nie posiada takich środków (wykup gruntów, kanalizacja
deszczowa, studzienki, analizy które znacznie podniosłyby koszty
budowy). Przypomnę, że faktycznie na budowę drogi było przeznaczone
ok.600-800tys. zł.

3) dziury w drodze - jeżeli Pana pamięta w drodze betonowej robiły
się dziury, co powodowało, że samochody mogły niebezpiecznie skręcić
na pieszych (nie było chodnika).Zdjęcia gdzieś chyba mam ...

4)nowe osiedla - nic nie bronię, czy Pan jako mieszkaniec przyszły
nowego osiedla chciałby mieszkać przy drodze bez chodnika i asfaltu
(patrz jak było przy ul. Powstańców, Kopernika).

5)linia X - niestety z tego co pamiętam firmy nie chciały
uczestniczyć w przetragu, a jedna z firm któr wygrała (to były stare
autobusy) uszkodziała kilka ustobusów na ul. Kopernika i kosztami
obciążała Miasto Ząbki.

Z poważaniem
Sławomir Ziemski




Temat: Absolutorium dla burmistrza....................!!!
Gość portalu: molton. napisał(a):

> He,he.. czyli znowu biedny Derlicki miał paść ofiarą lokalnego pieniactwa.

tego to już nie mogę zrozumieć! komu niby to poszła piana i puściły nerwy?
ludziom? czy burmistrzowi?

> Facet nieźle gospodarzy ale nie pasi lokalnej radzie. Po cichu zdradze wam
> jego największą wadę - on rzeczywiście nie jest w żadnym lokalnym układziku -
> gdzie by nie rządził zawsze jest outsider'em i kole w oczy lokalne elytki z
> którymi rzadko sie liczy, przedkładająć swoje powołanie nad własny
> komformizm.

to dobre!, przyznam Ci się szczerze, że ja by się też nie liczył z lokalnymi
układami bo po prostu raz układów nie cierpię, a po drugie, jakie to u Nas
elyty!;-) pożal się Boże!;-)))...ale druga rzecz, iż trzeba się liczyć ze
srodowiskiem bo to małe miasto i trzeba umieć wywarzać czyny i słowa!

> Nieco słyszałem o p.
> Derlickim, szanuję go i wiem, że od dawna do niczego wg. brodnickich kryterow
> się nie nadaje - już jako naczelnik wiejskiej gminy w latach 80'miał czelność
> jeździć dużym fiatem (podpowiem listonosz w podobnej gminie mógł mieć wóczas
> służbowego malucha).

na tamte czasy jako partyjniak się nadawał, zresztą owe zachowania
niekontrolowane zostało mu z tamtego okresu do dzisiaj! widziałem jak kupował w
sklepie i w jaki sposob rozmawial z ekspedientka, doslownie jak z człowiekiem
drugiej kategorii!
a co do auto, no proszę...lubi jeżdzić drogimi autami! a czy musi oczywiście,
że nie!

> To co, sotor może pomyśl jak wyciepnać draba bo wprawdzie
> prowadzi rentowną gospodarkę regionalną ale samochód słuzbowy sobie kupił?
> Możezrób mu zdjecie jak z żona do kościoła jedzie tą słuzbówką, kiedyś też
> takie sie robiło.

powiem Ci moj drogi o tych zdjęciach, kiedyś lat może 15, widziałem jak możny z
tego miasta budował dom z elementów państwowych...widać to było po napisach na
owych elementach (pompował je z państwowej budowy)...tzw. kradzież na chama!!!
aż korciło zrobić zdjęcie, ale nie...przeszło mi!;-)))

a Ty tutaj chcesz bym robił komuś zdjęcia!, to wcale niepotrzebne! zresztą nie
zniżam się do takich metod, to wcale niepotrzebne!

w małym mieście patrzy się na ręce i od razu wszystko widać!
ludzi niezadowolonych nie oszukasz!




Temat: Niniejszym inormuję!
Niniejszym inormuję!
W związku z zawiadomieniem ASM o remoncie drogi.
Informuję tych kilkunastu szczęśliwców uznanych za właścicieli. A wielu z
nich nie figuruje w Kw. Znam takiego co liczył głosy! Takie, że za 6 podpisał
się Pan CZ. a Pan L za 2! a nawet pełnomcnictw nie załączyli. Tak więc
właścicielem w naszej Wspólnocie może być tylko ten co popiera ASM, bez
względu na Kw. Ja administracyjny lokator nie. A moja Żona, to już wcale.
Zapewne tylko dla tego, że ona wciąż nie ma "członka"? A ja nie popieram
ASM i uważam "nadanie numerów administracyjnych dla budynków dla użytkownika
wieczystego gruntu i właściciela osiedla Akademickiej Spółdzielni
Mieszkaniowej" za skandal administracyjny. Informowałem też o sfałszowaniu
naszych Ksiąg wieczystych! Nie składałem też żadnego wniosku o remont cudzej
drogi. I w sensie KC przysługuje mi a nie Prezesowi ASM prawo do mojego
nazwiska. Uchwała kilkunastu klakierów ma takie wady prawne, że tylko
Prokuratura jest kompetentna się nią zająć! Kochani sąsiedzi kiedy
garażowicze coś zatwierdzili? Wiecie kto parkuje na parkingach? Ja widziałem
Wielkiego Pana Redaktora z Zaspy. A ile wozów służbowych firm? Na drogę i
śmietniki nigdy nie było pozwolenia "Na budowę"! Mam zdjęcia map i Pozwoleń,
tak jak je zatwierdzono!Zadbali o to inwestorzy dzieląc działkę i "zapisując'
całość dla spółdzielni. My nigdy nie mieliśmy wglądu do tych dokumentów jako
do "jawnych informacji" . Informowałem, że w związku z "wiarygodnością"
Dokumentów budowy i Kw chciałem "kupić" całą "niezabudowaną". Bo to jest
zwykła kpina nie prawo! Bo tam dalej siedzi Inpro i ASM BI sp. z oo. Ta
spółka wciąż używa logo i pisze się bez spółka, jako Biuro Inwestorskie ASM.
Mają tam ok 40%! To zwykli oszuści! Pod ochroną "pijanej" wadzy
administracyjnej.



Temat: Za Rospudę przed Trybunał
bravor napisał:

> Obecnie dyskutowana jest sprawa eurokonstytucji, można i trzeba zagwarantować
w niej, ze budowa dróg, tych najważniejszych dla UE, jest priorytetem i żaden
> szemrany komisarz dimas nie ma prawa ich wstrzymywać z uwagi na jedno gniazdo
> popapranych ptaszków. Myślę, że ten rząd wykorzysta to w tych negocjacjach, bo
> inaczej żaden program budowy autostrad w Polsce się nie powiedzie.
>
> Trzymajcie się Augustowianie.

Mogę z góry zapewnić, że w eurokonstytucji takich bzdur nie będzie.
Komisarz Dimas nie jest szemrany - w przeciwieństwie do polskich urzędników
dobrze i starannie wykonuje swoją pracę.
Gniazdo nie jest jedno, a ptaki nie są "popaprane" - są to żywe stworzenia,
mające takie samo jak my prawo do życia. W dodatku nam życie umilają swoim
śpiewem, urodą, zachowaniami.
Ponadto nie o ptaki tu chodzi - Dolina Rospudy to unikalny ekosystem (jak nie
znasz tego słowa, sprawdź w encyklopedii) i poprowadzenie tam drogi dla Tirów to
barbarzyństwo, wandalizm i do tego jeszcze skrajna głupota.

A nad mieszkańcami Augustowa się nie rozczulaj - od dawna wiadomo, że jak Pan
Bóg chce kogoś ukarać, to mu rozum odbiera - i to się właśnie przydarzyło
Augustowianom.
Mogli od dawien dawna mieć jednocześnie obwodnicę i unikalny obszar
przyrodniczy, zwabiający turystów zagranicznych z markami, frankami, a potem
euro - ale oni wolą zniszczyć to, co może im przynieść duże pieniądze.

W Europie w takich miejscach są organizowane "fotograficzne safari" za które
chętni płacą duże pieniądze, za to że przewodnik podprowadzi do gniazda
"jakiegoś popapranego ptaszka" (jak to nazywasz) i umożliwi zrobienie zdjęcia,
którym się potem można chwalić wszystkim znajomym.

Ale u nas myślenie ma stale tylko kolosalną przyszłość, nie ma teraźniejszości.



Temat: Odpowiedź
Odpowiedź
Szanowni Państwo
Nie wiemy kiedy będą akty notarialne, nastąpi to po odbiorze budynków przez
PINB. My będziemy gotowi na połowę kwietnia. Reszta zależy od urzędów. Droga
nie będzie gotowa na koniec stycznia bo jest jedno odwołanie do wydanego już
pozwolenia na budowę (mamy je od początku grudnia). Widocznie człowiek lubi
jeździć po dziurach, jeziorach i nie chce mieć nowej drogi z kostki brukowej.
Mamy nadzieję zacząć w styczniu budowę. Ekipa czeka.
Ceny mieszkań nie ulegną zmianie. Niestety tym którzy sie spóźniają z wpłatami
zostaną naliczone odsetki za zwłokę.
Jeśli chodzi o sprzedaż działki, wybaczcie jest to tylko i wyłącznie nasza
sprawa, to jest działka prywatna.
Na budowie Garden Plazy wszystko idzie zgodnie z założeniami. Tak jak
obiecaliśmy klucze będą pod koniec marca na I etapie. Kiedy skończy się cala
budowa niestety nie wiem. Też zależy to od urzędów (kiedy wydadzą pozwolenie
na budowę przedszkola i pawilonu handlowo usługowego - dokumenty nie zostały
jeszcze złożone.)
Odnośnie zdjęć na stronie to ostatnie zdjęcia z dnia otwartego będą wkrótce
lecz są one podobne do poprzednich bo przecież widocznych zmian nie ma.
Wcześniej gotowych mieszkań było np 10 a dziś jest 40 i kawałek identycznej
elewacji z drugiej strony budynku... a na dach moja żona w 5 miesiącu ciąży
nie wyjdzie, wybaczcie (Ona robi zdjęcia). Forum Gardenplazy było jednym z
lepszych na GW, niestety trzem, czterem osobom bardzo zależy by to zepsuć.
Wszystkie niedociągnięcia i niedoróbki jeżeli takie będą na Waszych
mieszkaniach w co wątpię (znam Agmet kilka lat) będą wyłapane przez naszą
firmę. Jeżeli nie my, to jestem święcie przekonany, że Państwo to zrobicie i
tak jak mamy zapisane w umowie, to wszystkie usterki zostaną usunięte. Teraz
mamy plac budowy.
Mam nadzieję, że odpowiedziałem na większość nurtujących państwa pytań.

Ps. Wszystkim naszym klientom życzymy wesołych Świąt Bożego Narodzenia i
wszystkiego najlepszego w Nowym Roku aby klucze na Gardenplazie były w
terminie i jak najszybciej byście zamieszkali w swych nowych, ciepło
urządzonych mieszkaniach.

Pozdrawiam JK i KK



Temat: Moderator to nie dyktator
Przeinaczasz fakty.

Nie pisze o klepce debowej jako takiej. Pisze o ogolnym problemie, nie o szczegolnym jakims przykladzie, podalam zas jako przyklad klepke debowa, pozniej precyzujac, ze takim przykladem sa jednak ogloszenia o opiekunkach do dzieci.
Nadal podkreslam, ze w biezacym roku do zlobka nie dostalo sie 81 dzieci. Czyli takie jest zapotrzebowanie na opieke zastepcza. Czy bedzie to jakis zlobek prywatny czy niania to juz sprawa rodzicow.

Nie prowadze w tej chwili zadnego forum osiedla Nowy Bukowiec, a forum, ktore istnieje jest raczej zbiorem bardzo przydatnych inforamcji dla kazdego. Informacji na przyklad jaka temperature powinna miec wodaa, jak powinny byc wywozone smieci, jakie przepisy dotycza parkowania. Taki zbior bardzo przydatnych informacji. Rozumiem, nie dotycza one Ciebie.
Aha - zeby bylo ciekaweij - jako jedyne forum zebralam tam rowniez najwazniejsze wiadomosci dotyczace przebudowy linii kolejowej E65 i drogi krajowej. Sa tez informacje nt. budowy lotniska w Modlinie. A to sam przyznasz sa wiadomosci, ktore dotycza tak samo Ciebie jak i mnie, jak i wielu innych mieszkancow zainteresowanych sprawami lokalnymi.

Co do krytyki mojej osoby. Slyszalam ja wiele razy. W przeciwienstwie do Twojej soby jednak nie zwiazana byla z wycinaniem postow, ktore spokojnie mogly istniej, z posiadaniem wielu nickow, z burzeniem sie na nie wiadomo co.

Co zas do fotoforum - prawde mowiac nie umiem robic zdjec, co zreszt akiedys chyba juz napisalam. Wole wiec szmirowatych zdjec nei pokazywac. Pokazuje za to inne swoje dzielo, bardziej przydatne niz zdjecie asfaltu czy drzewa. Specjalnie to podkreslam, bo procz kilkunastu / kilkudziesieciu zdjec na fotoforum iles zdjec to niestety zdjecia kraweznika, ktore wybacz, ale nie przedstawiaja nic. I moja niezdolnosc do robienia zdjec nei pzreszkadza mi krytykowac, bo nei oznacza to , ze nei posiadam wrazliwosci na jakosc tych zdjec i zaczne klaskac niczym foczka, ze jest to wspaniale.

Co zas to jakiejs petycji. Wybacz - my nie pisalismy o petycji utworzenia przystanku koejowego Bukowiec na forum Legionowo, mimo, iz jak zauwazyles podobna ilosc mieszkancow mieszka tylko na naszym osiedlu. Rozumiem za to, ze nazwales nas Alcatraz.. (bardzo brzydko panie moderatorze, baaardzo brzydko). Staramy sie to roziwazac w swojej spolecznosci nie wciagajac w to innych, ktorzy w tej sprawie nie maja nic, lub tez niewiele do powiedzenia. A dodatkowo nie piszemy tam, gdzie nasze sprawy beda traktowane po macoszemu ;) 1000 osob to przy 60.000 mieszkancow Legionowa ile????

Oto wlasnie Twoje przyklady.
Zlosliwosc wyraziles wobec wszystkich mieszkancow mojego osiedla - pokazujac osiedle Nowy Bukowiec opisales je Alcatraz, kraty itp.
Dziekuje Psychomaszyno, z takimi jak Ty nie dyskutuje. Takich jak Ty po prostu ignoruje i uwazam, ze sie nie nadaja, bo obrazaja ludzi uwazajac sie za lepszych majac kompleksy




Temat: No to łup w słup ..
No to łup w słup!

Na środku gorzowskich ścieżek rowerowych stoją lampy i słupy telekomunikacyjne.
Ich zdjęcia krążą po internecie z ironicznym pytaniem, czy w Gorzowie jest
wystarczająco duży szpital psychiatryczny.

– Takiej paranoi jeszcze nie widziałem – przyznał nam Florian Florczak, miejski
inżynier ruchu, po obejrzeniu ścieżki rowerowej ze słupami w środku. Chodzi o
drogi rowerowe, które powstały w ramach budowy dwóch wylotowych ulic Gorzowa:
Kasprzaka na Zakanalu i Słowiańskiej. Ścieżki są fikcją. Rowerzysta może się na
nich zabić o słupy, a sprawniejszy potrenować slalom. Każdy rozsądny człowiek
zjedzie na ulicę lub chodnik.

Slalom z przeszkodami

Drogowcy ustawili osiem latarni wprost na ścieżce rowerowej przy ul.
Słowiańskiej. Nie ma też obniżonych zjazdów na jedną z jezdni, a drogę rowerową
przecina otoczona wysokim krawężnikiem wysepka z trawnikiem. – Błędy popełnili
chyba wszyscy: projektant, wykonawca i odbiorca inwestycji. Trudno mówić teraz
o przebudowie drogi rowerowej, bo nawet nie wiadomo, kto i dlaczego zawalił.
Zajmę się tą sprawą. W każdym razie tak wykonana ścieżka nadaje się jedynie do
zamknięcia – mówi Florian Florczak.

Fikcyjne ścieżki

Urzędnicy przez brak kontroli, a wykonawcy robót z oszczędności sprowadzili
budowy ścieżek rowerowych przy ul. Kasprzaka i Słowiańskiej do układania
chodnika w dwóch kolorach polbruku. Pas czerwonej kostki, szumnie nazywany
ścieżką rowerową, nie służy rowerzystom, a jak się okazuje może być dla nich
niebezpieczny. Internauci, którzy przesyłają sobie zdjęcia słupów na
gorzowskich ścieżkach wprost piszą, że są to drogi dla cyklistów ze snu
wariata. – Sporo jeździmy po Niemczech. Tam wszystko na ścieżkach jest idealnie
spasowane. Po powrocie do Gorzowa, jak się ktoś zapomni, na drodze rowerowej
już przy pierwszym krawężniku rozwala sobie koło, a teraz jak się okazuje może
wjechać w słup – mówi Jerzy Złotowski, szef klubu rowerowego Cyklista – Możemy
spierać się o przebieg tras rowerowych, ale budowa ścieżki ze słupami na środku
jest idiotyzmem.

gazeta lubuska



Temat: Remonty tych samych dróg
> ontowane tylko ten koło ogrodu jest stary. Po remoncie uzyskamy dość długi i
ładny kawałek drogi

No właśnie. Remont jest nie z rzeczywistej potrzeby tylko dla szpanu. Żeby był
taki fajny kawałek drogi ;-)

> 2) Właśnie ta zbytnia plastyczność drogi.
Która jak wykazałem jest już przeszłością.

> 3) Swego czasu dość duże koleiny były przy wyjeździe z zatoki autobusowej za
placem Bema, niestety teraz nie wiem jak jest

Nie wiem o którą zatokę chodzi, ale obejrzałem sobie zdjęcia tego odcinka
Sienkiewicza jakie porobiłem niedawno i żadnych takich rzeczy nie zauważyłem.
Zdjęcia będą dokumentacją, jaką zacząłem robić od niedawna na dowód tego co
mówię. Jezdnia gładka jak pupa niemowlaka, jedynie niewielka liczba łat i
spękań przy samej krawędzi jezdni poza torem jazdy samochodów.

> 4) Brak odpływu wody,
Nie powiedziałbym że brak, a jedynie że trochę utrudniony w niektórych
miejscach. Poprawienie tego to drobna robótka.

> 5) Zbierająca się woda w koleinach oraz brak mozliwości spływu.
Owszem, tylko że tam nie ma kolein.

> 6) Wbrew pozorom, ta droga wcale nie jest taka przyczepna,
I tak jest o niebo lepiej niż na kostce.

Powtarzam jeszcze raz, ja się nie upieram, że ta ulica jest w idealnym stanie.
Ja tylko twierdzę, że są ulice w dużo gorszym stanie, któe powinny być
remontowane przed Sienkiewicza.

Przy okazji - przejeżdżałem dzisiaj przez Krzycką. Można tam również
zaobserwować to o czym pisałem w odniesieniu do Avicenny. Południowa część
Krzyckiej pokryta jest lanym asfaltem i widać co prawda deformacje kształtu
jezdni (nieuciążliwe), a nawet w niektórych miejscach przebija kształt podłoża -
kostka granitowa podobna jak na Wałbrzyskiej i Karmelkowej, ale ogólnie
jezdnia jest w dużo lepszym stanie niż środkowy odcinek Krzyckiej z klasyczną
nawierzchnią. Jest dużo mniejsza liczba łat, przy czym widać, że znaczna część
z nich ma związek z naprawami instalacji podziemnych, a nie z łataniem ubytków
nawierzchni. Generalnie potwierdza się to co napisałem wcześniej - nie jest to
na pewno dobra technologia do budowy _nowych_ dróg, ale w niektórych miejscach
zupełnie nieźle sprawdza się do regeneracji starych jezdni pozwalając na
wydłużenie okresu ich eksploatacji do remontu kapitalnego.



Temat: 18.11.2006-Akcja obwodnica Augustów:pociąg Rospudy
Plan gazetki Pociąg dla Rospudy
1. Obwodnica 3xTak ; główny tekst rozpoczynający się na pierwszej stronie z
kolorową mapką na pierwszej stronie. Tekst ma mówić, że:
- jesteśmy za obwodnicą dla Augustowa
- nasz wariant jest lepszy, bo jest tańszy, rozwiązuje równocześnie ten sam
problem w Suwałkach, będzie zgodny z prawem unijnym, będzie sfinansowany ze
źródeł unijnych
- negatywny scenariusz w wyniku realizacji wariantu GDDKiA: ślimacząca się
latami budowa z powodu braku funduszy, możliwa interwencja Komisji Europejskiej
i wstrzymanie budowy

2. Ramka z porównaniem kosztów obu wariantów (ale uwzględniając obwodnicę
Augustowa + obwodnicę Suwałk i odcinek pomiędzy); dane i szacunki SISKOM

3. Drogowcy nie mówią całej prawdy ; w artykule należy zdementować możliwość
wybudowania wariantu GDDKiA w 33 miesiące, z uwagi na:
- brak funduszy (dane)
- trudności techniczne ; prowadzenie drogi na bagnach (wypowiedzi SISKOM)

4. Pieniądze wyrzucone w... bagno ; krótka notatka o tym jakie są problemy ze
zbudowaną na Podlasiu drogą na terenach bagiennych, która się zapada. (jest o
tym info w dostępnych materiałach)

5. Augustów nie robi nic, aby poprawić bezpieczeństwo ; art. o tym jak giną
ludzie w Augustowie (był niedawno śmiertelny wypadek) ; pokazać mapkę gdzie
powinno się zrobić sygnalizacje (są tylko 2 na całym odcinku przez miasto),
sugestywne zdjęcie jak ludzie nie mogą przejść przez ulice.

6. W Mińsku Maz. mogli ; artykuł o tym ile jest świateł na drodze przechodzącej
przez Mińsk ; zdjęcia

7. Polacy żądają ochrony Rospudy. Wymienione wszystkie akcje poparcia dla
ochrony Rospudy i ile osób je podpisało. wypowiedzi znanych ludzi.

8. o wpływie na turystykę, można się spodziewać spadku turystów, albo wzrostu
jeśli nie będzie zniszczenia doliny ; przykłady z innych miejsc, pozytywne lub
negatywne. Już w tym roku było ich dużo więcej turystów; jak było głośno i się
dowiedzieli, że to ostatni moment.

9. Jesteśmy w Unii opis jak działa prawo unijne odnośnie obszarów Natura 2000,
co trzeba zrobić, żeby można było przeprowadzić drogę przez taki obszar (można,
ale jeśli się dowiedzie, że nie ma innej możliwości ; a tu jest) i co się
dzieje jak Komisja się przyczepi - proces przed ETS, kary za każdy dzień
niewypełnienia prawa unijnego.

wiekszosc informacji mozna znalezc na stronach:
www.pracownia.org.pl/prac/?d=dzialania&e=artykuly&idm=110&id=270
www.viabalticainfo.org
www.siskom.waw.pl/main.html -w wyszukiwarce na tej stronie wpisac
Rospuda



Temat: Corpores Lazurowa II szukam sąsiadów
wracam do sprawy drogi, a wlasciwie jej szczatkow... Znowu odwiedzilismy UMiG
Bemowo i.... znowu nic. RONSON umywa rece, urzad nic nie moze zrobic, tylko
gnebic Matuszewskiego (dyr ROnsona) 0604 214 200 (przypominam). Przy nas
wykonano do niego telefon (Pan nie chcial ze mna rozmawiac!) - facet kazdemu
mowi cos innego. Jedna z ostatnich wersji - ze w zeszlorocznym budzecie nie
przewidziano funduszu na remont tej drogi. Fundusz mial zostac przydzielony w
tym roku, ale .. zostalo na to przekazane 30 000 PLN, a 15 000 z tego zostalo
juz wykorzystane na "wiaderkowanie", czyli zostaje 15 000 i zadna firma nie
chce im zrobic remontu w tej cenie.... Na koncu ROnson powiedzial, ze tak
naprawde to on nie widzi powodu, dla ktorego mialby droge naprawiac, bo jej ...
nie zniszczyl!!!!!
Apeluje mocno do sasiadow, ktorzy w jakikolwiek sposob uwiecznili (zdjecia,
filmy) droge przed lub w trakcie budowy sasiedniego osiedla, aby poinformowali
mnie o tym. UMiG nie radzi sobie z ta sprawa i jesli nie wezmiemy jej w swoje
rece, bedziemy rwac kola i jezdzic po dziurach i kaluzach. Aktualnie zalezy nam
na udowodnieniu, ze droga zostala zmasakrowana przez firme Ronson.

Pozdrawiam - Aska

PS - chcialabym jeszcze poruszyc kilka kwestii dotyczacych parkowania przez
naszych "sasiadow" aut w miejscu, gdzie nie powinni tego robic, czyli u nas za
zakazem wjazdu... Czyli odbieraja nam mozliwosc parkowania na wlasnym terenie!
Koniecznie trzeba ten problem rozwiazac. Czy planowane jest jakies spotkanie
wspolnoty? Moze zorganizuje je ten Pan, ktory w zeszlym roku odebral wszystkim
checi stwierdzajac, ze trwonimy pieniadze na wynajecie sali na spotkanie?
I psie gowna...
I dalej problem z zajmowaniem chodnika przez parkujace samochody - moze
ustawic .. klombki jak sasiedzi :)
Mam nadzieje, ze zdaze z tym wszystkim do dnia porodu... Obiecuje, ze jak
urodze, to umyje rece od wszystkiego i przestane walczyc, bo nijakiego nie ma w
WAS wsparcia, Szanowni Sasiedzi!



Temat: czas na odszkodowania !!!
Widzę, że kolega Albert za bardzo nie wie o czym pisze i tak:

> Jakie genialne rozwiązanie !!!!!!
> Szybki remont Sochaczewa......
> Najpierw trzeba uzyskac zezwolenie budowlane,

wszystkim zajmie sie przygotowywany projekt budowy nowego portu lotniczego -
jego lokalizację wybiera sejmowa komisja infrastrutkury - koszt przedsięwzięcia
szacuje się na 6 mld PLN i pewnie sporą cześć wyasygnuje UE z funduszu spójności

> pokonać masę protestów społeczności lokalnej
> to przynajmniej kilka lat.

to już całkowita bajka - budowę portu w Sochaczewie zgodnie poparły samorządy
Sochaczewa, Żyrardowa, Łowicza i Błoniów - ludzie chcą mieć pracę, a lotnisko
jest 3 km poza miastem w szczerym polu, w tej chwili kto może popiera ten
pomysł a nie protestuje

> Potem przetarg na budowę - ok. roku
> I budowa.
> A gdzie szosa do Sochaczewa - obecnie przeciązona (autostrady szybko nie
> będzie).

autostrada będzie do 2007 roku - finansowana z budżetu i środków UE wiele już
zrobił Gierek w puszczy bolimowskiej są kilometry dwupasmowej betonki z
wiaduktami itp. myślę że termin 2007 jest bardzo realny
Poza tym kto na czarter jedzie własnym samochodem? albo cargo? do Sochaczewa
zwykły pośpiech z Centralnej jedzie 40 MINUT!!! to często szybciej niż z
centrum na Okęcie w szczycie!!!

> Przypominam, że obwodnicy Sochaczewa nie mozna zbudować z powodu protestów
paru

> osób.

Totalna bzdura, już dawno wszystkie protesty odrzucono - obwodnica będzie
skończona do końca TEGO ROKU! Obecnie gotowe są wszysktie wiadukty i most przez
Bzurę - oto zdjęcia dla zainteresowanych
www.esochaczew.pl/archiwum/archiwum.php3?id_teksty=85&przedzial=

> A ile osób zaprotestuje przeciwko budowie lotniska - napewno wiecej.

Skąd ta pewność??? W Sochaczewie jeszcze kilka lat temu istniało lotnisko
wojskowe i nikomu to nie przeszkadzało - powtarzam lotnisko jest kilka km od
miasta a drogi podejścia nie przebiegają nad miastem.



Temat: Wielka budowa na rondzie Mogilskim
> Jest super trzymam kciuki za ten projekt bo wreszcie ten kawałek miasta bedzie
> wygladać "europejsko". Ale co bedzie dalej jadąc w stronę ronda Kotlarskiego ?
> Pedzimy ta trzypasmówka i stajemy w korku na Kotlarkim?

Jest projekt przebudowy Ronda Kotlarskiego. Inwestycja chyba ruszy w 2005 albo
2006 roku. Niestety, najpierw założono (i to chyba nieformalnie), że w środku
ronda powstaną przystanki przesiadkowe tramwajów, bez większych szans na
realizację. Potem z tego się z tego co wiem wycofano. Ale pozostała paranoiczna
geometria skrzyżowania.

Nowe Rondo Kotlarskie będzie prawie o połowę większe od obecnego. Geometria
jezdni na prawoskrętach będzie taka, że da się pruć 70-100 km/godzinę i wjeżdżać
w pieszych na pasach na zielonym świetle. Dookoła Ronda Kotlarskiego mają
powstać wydzielone drogi rowerowe, uzupełniające stan obecny, ale... ze względu
na rozdęcie całego skrzyżowania, nie ma ich jak poprawnie rozwiazać bo nie ma
miejsca, przez co wszędzie będą kolizje piesi-rowerzyści i piesi/rowerzyści -
samochody na prawoskrętach. Piesi będą mieć 2 razy dłuższą drogę między
przystankami. Za to pośrodku skrzyżowania będzie martwy plac, znacznie większy
od obecnego.

Niestety, w Krakowie wciąż pokutuje przedpotopowe myślenie o skrzyzowaniach:
wielkie wyspy centralne, dwie fazy sygnalizacji z wpisanymi kolizjami i
samoblokowaniem się skrzyżowania, nieracjonalnie wielkie zajęcie terenu.

Gdzieś chyba mam zdjęcia projektu technicznego w fazie uzgodnien, może wrzuce to
na www i podam link, ale nie teraz.

> Wiem ze były jakies
> plany przebudowy, które miały rozpoczć się w tym roku. Ktoś coś wie na ten
> temat ? Oby nie było tak jak z Galerią Kazimierz że zapomnieli wybudować
> wjazdu od jednej strony Krakowa i część Krakowa od Ronda Kotlarskiego do
> Starowiślnej bedzie od marca zakorkowana.

Nieprawda z tym "zapomnieniem". Jest kompletny projekt budowy docelowego układu
łącznic Kotlarska - Podgórska (wraz z poważną korektą dróg rowerowych w rejonie
Mostu, obecnie b. niebezpiecznych) i to ma zostać zrealizowane niebawem. Most ma
gotowe przyczółki dla tych docelowych łącznic. Choć istotnie, może być jakieś
opóźnienie.

marcin ha
rowery.org.pl



Temat: ameryka to brzmi dumnie .....
ameryka to brzmi dumnie .....
Szczątki ofiar 9/11 szły na asfalt?
Świadkowie twierdzą, iż część wypełnionego szczątkami ludzkimi gruzu po
wieżach WTC w ogóle nie została sprawdzona, a następnie wykorzystana jako
materiał do wylewania asfaltu.

Rodziny ofiar ataków terrorystycznych z 11 września orzekły w dokumentach
złożonych w piątek w sądzie, że robotnicy pracujący przy sortowaniu gruzów
byli zmuszani do szybszej i mniej uważnej pracy, przez co część szczątków
ludzkich mogła być przeoczona. Na domiar złego, niesprawdzony uważnie gruz
wykorzystywany był potem do asfaltowania ulic i wypełniania dziur na drogach.

Dokumenty, które uzupełniają pozew złożony jeszcze w 2005 roku, po części
zawierają zeznania czterech robotników pracujących przy sortowaniu gruzów.
Zarzuca się w nim miastu przede wszystkim niedotrzymanie umowy, zgodnie z
którą najdrobniejsze nawet składy gruzu miały być dokładnie sprawdzone, czy
nie znajdują się w nich przypadkiem ludzkie szczątki. Okazuje się jednak -
jak twierdzą rodziny ofiar - że tylko 63% z 1,65 mln ton gruzów zostało
sprawdzone pod tym kątem.

W złożonym oświadczeniu jeden ze świadków - były policjant, sierżant John
Barrett, który pracował przy sortowaniu - twierdzi, iż szefowie zmian na
Fresh Kills, gdzie składowano gruz, kazali pracownikom śpieszyć się. Raz
zdarzyło mu się odmówić przyspieszenia pracy. W odpowiedzi zobaczył, jak duża
część nieprzesortowanego gruzu zrzucona została na ciężarówkę, która
odjeżdżała do firmy wylewającej asfalt na drogi.

W kolejnym oświadczeniu złożonym przez budowlańca Erica Becka, który przy
sortowaniu gruzów pracował od października 2001 do lipca 2002 roku,
dowiadujemy się, iż dziennie na Fresh Kills znajdowano nawet 2000 szczątków,
ale też i prywatnych rzeczy ofiar, takich jak portfele, klucze, zdjęcia i
biżuterię. Mimo to - jak twierdzi Beck - niektóre partie gruzu w ogóle nie
były sprawdzane, za to od razu przeznaczane na asfalt i do wypełnienia dziur
w drogach.

Od momentu, gdy w 2005 roku złożono pozew przeciwko miastu, pracownicy
odnaleźli już ponad 1200 ludzkich szczątków w przylegających do strefy zero
opuszczonych biurowcach, pod drogą wewnętrzną na terenie budowy nowego WTC
oraz pod byłym kościołem. Norman Siegel, prawnik reprezentujący rodziny,
powiedział, że chcą zmusić miasto, aby jeszcze raz dokładnie przeszukało
Fresh Kills. Obliczył, że kosztowałoby to ok. 90 milionów dolarów, a nie
miliard, jak utrzymują władze Nowego Jorku.
Quelle PDN-NY(MO,R)



Strona 1 z 2 • Wyszukano 86 postów • 1, 2
Powered by WordPress