zdtim Szczecin rozkład jazdy

Czytasz wypowiedzi znalezione dla hasła: zdtim Szczecin rozkład jazdy




Temat: Rozklad jazdy ZDiTM w Twoim telefonie
Ze strony http://microbus.ssn.pl/ mozna pobrac darmowy midlet java "MicroBus" dzieki ktoremu mozemy zobaczyc w telefonie caly rozklad ZDiTM w Szczecinie. Programik po sciagnieciu mozna wrzucic do telefonu przez kabel, ird lub bluetooth ale bezposrednio ze strony wap. Dla tych, ktorzy jezdza po Szczecinie komunikacja miejska moze byc przydatny



Temat: bilet miesięczny
A oto adres z obwiązującym w Szczecinie rozkładem jazdy tramwajow i autobusów

http://www.zditm.szczecin.pl/rozklady/index.html





Temat: 2.01.2008r.
Zmiana trasy linii 6 i 70

W związku z uroczystością pożegnania żołnierzy X Zmiany Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Republice Iraku, która odbędzie się na ul. Jana z Kolna w dniu 9.01.2008r. w godzinach 10:00 - 13:30, nastąpi zmiana trasy linii tramwajowej nr 6 oraz linii autobusowej 70.

Organizacja ruchu:

Linia - 6 kursuje na trasie: Pomorzany - Wyszyńskiego – Brama Portowa – Matejki – Dubois – Gocław wg normalnego rozkładu jazdy.

Linia – 70 kursuje po częściowo zmienionej trasie:

1. W kierunku Urzędu Miejskiego kursuje, od Dworca Głównego ulicami: Kolumba – Nabrzeże Wieleckie – Trasa Zamkowa – Małopolska – Jarowita do Szczerbcowej i dalej po stałej trasie wg normalnego rozkładu jazdy. Ulegają czasowej likwidacji przystanki „Admiralska” „Urząd Wojewódzki”. Uruchamia się przystanek zastępczy na ul. Jarowita przed skrzyżowaniem z ul. Szczerbcową.

2. W kierunku Dworca Głównego od ul. Starzyńskiego kursuje ul. Szczerbcową – Henryka Pobożnego – Małopolską – Pl. Hołdu Pruskiego – Farna – Sołtysia – Wyszyńskiego i dalej po stałej trasie wg normalnego rozkładu jazdy. Przystanek „Teatr Współczesny” czasowo zostaje przeniesiony na ul. Henryka Pobożnego pomiędzy ul. Szczerbcową a Zygmunta Starego.






Temat: Woj. zachodniopomorskie
Szczecin, rozkład jazdy
http://www.zditm.szczecin.pl



Temat: Zmiana rozkładu 58
Komunikat ZDiTM:
www.zditm.szczecin.pl

Zmiana rozkładu 58.
Z dniem 7 kwietnia 2003 nastąpi zmiana rozkładu jazdy linii 58. Autobusy
będą kursować w dni powszednie do godz. 17 z częstotliwością 36 minut. Nowy
rozkład jazdy będzie testowany do dnia 30 czerwca 2003.





Temat: 2 Mistrzostwa Polski w Submission Wrestling
od stacji PKP Dąbie jedzie autobus 77 i 77bis jadą 15-17 minut. W kierunku przystanku Osiedle Bukowe. Tam by sie zdało wysiąść.

Rozklad jazdy:

http://www.zditm.szczecin.pl/rozklady/77__0102.06/77__2_17.htm
dla 77 bo 77bis kursuje tylko raz dziennie



Temat: MicroBus - rozkład jazdy komunikacji miejskiej w telefonie
"Program MicroBus umożliwia sprawdzenie rozkładu jazdy pojazdów komunikacji miejskiej (ZDiTM) w Szczecinie na ekranie twojego telefonu. Jest to tak zwany midlet JAVA."

Kiedyś był rozkład dla Radomia teraz jest rozkład też dla miasta Piotrków Trybunalski.

Ciągłe aktualizacje na stronie autora!!



MicroBus



Temat: 22.1.2003 ZDiTM informuje
      Za www.zditm.szczecin.pl

      Zawieszone 109.
      W związku z feriami szkolnymi, w dniach od 3 lutego 2003 do 15 lutego
2003 zawieszone będzie kursowanie linii 109.
     Zmiana rozkładu 54.
      Z dniem 1 lutego 2003 nastąpi zmiana rozkładu jazdy linii 54. W dzień
powszedni zostaną zlikwidowane podjazdy do Zakładów Mięsnych o godz. 6.07 i
16.26, natomiast zostanie wprowadzony podjazd o godz. 13.47 (odjazd z Basenu
Górniczego o godz. 13.23). W dzień świąteczny kurs z Kijewa wykonywany o
godz. 5.15 zostanie przesunięty na 5.05, a z Basenu Górniczego z 5.47 na
5.27. Ponadto kursy z Basenu Górniczego o godz. 5.27 i 13.54 zostaną
wykonane z podjazdem do Zakładów Mięsnych (odjazdy z Zakładów Mięsnych o
godz. 6.08 i 14.18).
     Korekta 57BIS.
      Z dniem 27 stycznia 2003 wprowadzona zostanie korekta rozkładu jazdy
linii 57BIS. Korekta będzie polegać na przesunięciu kursu z Kołłątaja z
godz. 6.50 na 6.52 oraz na opóźnieniu o 2 minuty wszystkich odjazdów z pętli
Warszewo Poznańska.





Temat: Zajęcia na basenie wioslarskim!!
z placu kościuszki najlepiej 12tką dojechać do przystanku odzieżowa i stamtąd masz kawałeczek, a z Żołnierskiej najlepiej podejść na Wernyhory i autobusem np. 53 dojechać na Kołłątaja, a potem kawałek na piechotę, lub z samej Żołnierskiej dojechać 5 na Plac Rodła, przesiąść się w 2,3 lub 12, dojeżdżasz do Odzieżowej i resztę znasz

a tu masz rozkład jazdy
http://zditm.szczecin.pl/rozklady.php



Temat: Zmiana rozkładu 58



www.zditm.szczecin.pl

Zmiana rozkładu 58.
Z dniem 7 kwietnia 2003 nastąpi zmiana rozkładu jazdy linii 58. Autobusy
będą kursować w dni powszednie do godz. 17 z częstotliwością 36 minut.
Nowy
rozkład jazdy będzie testowany do dnia 30 czerwca 2003.


Zmiany zostały poczynione na wniosek mieszkańców - który złożyli wniosek na
ręce prezydenta miasta.
Jak widać coś się zmienia na lepsze....

************************************
Pzdr Iwo





Temat: Rozklad jazdy autobusow Szczecin
Program MicroBus umożliwia sprawdzenie rozkładu jazdy pojazdów komunikacji miejskiej (ZDiTM) w Szczecinie na ekranie twojego telefonu. Jest to tak zwany midlet JAVA.
Aktualne zmiany, uwzglednione wakacje, zmiany zwiazane z przebudowa Krzywoustego.

MicroBusF
Sa rozne wersje dostepne, naprawde polecam.



Temat: 24.11.2007r.
Remont torowiska

W związku z naprawą torowiska tramwajowego w ciągu ul. Niemierzyńskiej - Arkońskiej w dniach od 23.11.2007 r. od godz. 19:00 do dnia 26.11.2007 r. do godz. 4:00 zostanie wstrzymany ruch tramwajowy.

Organizacja ruchu:

Linia 3 - będzie kursować na trasie: Pomorzany – Brama Portowa – Wyzwolenia – Dworzec Niebuszewo wg specjalnego rozkładu jazdy.

Komunikacja zastępcza autobusowa:

Linia DA 803 – będzie kursować na trasie: Las Arkoński – Niemierzyńska – Krasińskiego – Wyzwolenia – Kołłataja do Ronda Sybiraków wg specjalnego rozkładu jazdy.

Na trasie przejazdu ul. Arkońską, Niemierzyńską, Krasińskiego, Wyzwolenia będą obowiązywać przystanki jak dla linii tramwajowej nr 3.
Przystanek końcowy na ul. Kołłątaja będzie zlokalizowany na przystanku linii tramwajowej nr 2, 12 przed Rondem Sybiraków.

Przystanek początkowy w kierunku Lasu Arkońskiego będzie zlokalizowany na ul. Kołłątaja na odcinku pomiędzy Rondem Sybiraków a ul. Św. Barbary.






Temat: 5.12.2007r.
Zmiana rozkładu jazdy linii 55BIS

Z dniem 10.12.2007 r. przystanek „Smocza – Falskiego” dla linii 55bis zlokalizowany na ul. Smoczej będzie przystankiem „przelotowym”. Zatrzymanie autobusu na tym przystanku będzie tylko na czas niezbędny do wymiany pasażerów.

W związku z powyższym ulegnie zmianie rozkład jazdy tej linii. Przystanek końcowy i początkowy linii 55bis będzie zlokalizowany na pętli Podjuchy.






Temat: [pr] Nie zabiorą "ósemki" na święta
http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,4633845.html

Nie zabiorą "ósemki" na święta
mpr
2007-11-01, ostatnia aktualizacja 2007-11-01 19:09
Gumieniecka Spółdzielnia Mieszkaniowa "Selfa" zaprotestowała przeciwko
nowemu rozkładowi jazdy tramwajów. Z informacji wywieszonych na przystankach
wynika, że ósemka nie pojedzie w Boże Narodzenie, Nowy Rok i Wielkanoc. Na
szczęście to tylko błąd ZDiTM-u
Z informacji wywieszonych na przystankach "ósemki" wynika, że tramwaj ten
nie będzie jeździł w Boże Narodzenie, Nowy Rok i Wielkanoc. Na szczęście to
nieprawda

Rozkłady jazdy zmienione 18 października zatrwożyły mieszkańców Gumieniec.
Spółdzielnia jeszcze nie otrzymała od ZDiTM-u odpowiedzi na protest, ale
wszystko wskazuje na to, że zamieszanie spowodowało niedopatrzenie ZDiTM. -
Oczywiście, nie ma mowy, byśmy jakąkolwiek część miasta w święta odcinali od
centrum - zapewnia Marek Kośla, kierownik działu planowania i koordynacji
ruchu transportu miejskiego. - Rozkłady, które teraz wiszą, obowiązują do
zakończenia modernizacji torowiska na ul. Krzywoustego, czyli do 22
listopada.





Temat: Prasówki dotyczące tramwajów
[Szczecin] Nie zabiorą "ósemki" na święta

Gumieniecka Spółdzielnia Mieszkaniowa "Selfa" zaprotestowała przeciwko nowemu rozkładowi jazdy tramwajów. Z informacji wywieszonych na przystankach wynika, że ósemka nie pojedzie w Boże Narodzenie, Nowy Rok i Wielkanoc. Na szczęście to tylko błąd ZDiTM-u.

Z informacji wywieszonych na przystankach "ósemki" wynika, że tramwaj ten nie będzie jeździł w Boże Narodzenie, Nowy Rok i Wielkanoc. Na szczęście to nieprawda

Rozkłady jazdy zmienione 18 października zatrwożyły mieszkańców Gumieniec. Spółdzielnia jeszcze nie otrzymała od ZDiTM-u odpowiedzi na protest, ale wszystko wskazuje na to, że zamieszanie spowodowało niedopatrzenie ZDiTM. - Oczywiście, nie ma mowy, byśmy jakąkolwiek część miasta w święta odcinali od centrum - zapewnia Marek Kośla, kierownik działu planowania i koordynacji ruchu transportu miejskiego. - Rozkłady, które teraz wiszą, obowiązują do zakończenia modernizacji torowiska na ul. Krzywoustego, czyli do 22 listopada.



Temat: [OCZYSZCZANIE WODY I ŚCIEKÓW]
Skoro mamy być o 10:00 na Stacji uzdatniania w Pilchowie
to dojazd autobusem 103 z pętli GŁĘBOKIE
odjazd o 9:29 -> wg. http://www.zditm.szczecin.pl/rozklady/

Należy wysiąść na przystanku PILCHOWO WODOCIĄGI
(3 przystanek - 4 minuty jazdy)



Temat: I rok pielęgniarstwa

nie podoba mi się pomysł spędzenia połowy życia w tramwajach
Na Zolnierska jedzie sie autobusem, nr 53 :)

jak dla mnie to nie jest krotka jazda...
Na razie rondo na ku Sloncu jest rozryte, wiec jedzie sie jeszcze dluzej...

Tu masz szczegoly:
http://www.zditm.szczecin.pl/rozklady/

Nauki jest naprawde sporo, ale tylko 3 lata, potem na mgr jest looz



Temat: Kontrowersyjne żółte linie na Mickiewicza
Marcin Stefanowicz najlepiej wie, co nas kręci, a co nie:


|  dawo (16-07-02 18:09)

| Uuuuuuuuuuuuuuuuuu!!! Dawo wrócił z urlopu i znowu zaczyna swoje.

Nie narzekaj - strasznie nudo bylo bez jego "genialnych" artykulow ;)))


On mnie wkurza. Wrr.


Jak to powiedzial Remik: "Trolejbusy w naszym miescie jezdza zgodnie z
rozkladami jazdy..." :)))


"Wszystkie autobusy i tramwaje jeżdżą zgodnie z rozkładem jazdy. Na
swoich trasach są też autobusy SPPK." (c) Radio Szczecin


| - Kierowcy przyzwyczaili się do jednego pasa, droga nie korkuje się,
więc
| nie ma przeszkód, aby zmienić linie na białe - twierdzi podkom. Grzegorz
| Sudakow, zastępca naczelnika szczecińskiej drogówki.

| + dla pana.

Zaczynam sie zastanawiac, czy obok punktacji ZDiTM nie zrobic punktacji dla
roznych przypadkowych ludzi wypowiadajacych sie o KM w Szczecinie ;)) Ten
pan bylby narazie chyba na pierwszym miejscu ;))


Na razie. Do najbliższej typowej dla niego wypowiedzi, a było ich sporo.





Temat: 24.11.2007r.
Przejazd kolejowy zamknięty

W związku z zamknięciem dla ruchu, przejazdu kolejowego w ciągu ulicy Tczewskiej w Szczecinie Dąbiu od dnia 26.11.2007 r. od godz. 8:00 do dnia 30.11.2007 r. do godz. 18:00 ulegnie zmianie trasa kursowania linii autobusowej nr 73Z i 73D.

Organizacja ruchu:

Trasa linii 73D i 73Z zostanie podzielona na dwie części:

- Basen Górniczy – Tczewska z przystankiem końcowym na ul. Nowogardzkiej przed przejazdem kolejowym. Powrót w kierunku Basenu Górniczego ulicami: Nowogardzką, Warmińską do ul. Goleniowskiej i dalej po stałej trasie. Na ul. Goleniowskiej autobus dodatkowo będzie zatrzymywał się na przystanku „Jugosłowiańska”.

- Basen Górniczy – Zdunowo - Wielgowo – Tczewska przystanek „Słupska” przed przejazdem kolejowym. Zawrót ul. Słupską i tymczasową pętlą.

Linia będzie kursować wg specjalnego rozkładu jazdy.






Temat: 23.12.2007r.
Korekta w rozkładzie jazdy

W dniach 19.12. – 31.12.2007 r. (w dni powszednie) (z wyjątkiem 24.12.2007 r.):

• kurs zjazdowy linii nr 5 z Krzekowa o godz. 22.47 wykonywany będzie do zajezdni Golęcin,

• na linii nr 4 nie będzie realizowany kurs z Potulickiej o godz. 17.53

W dniu 24.12.2007 r.:

• kurs zjazdowy linii nr 5 z Krzekowa o godz. 22.27 wykonywany będzie do zajezdni Golęcin.

• na linii nr 4 nie będzie realizowany kurs z Potulickiej o godz. 17.40






Temat: Pytania do H.Piłata.

W chwili obecnej jest to niemożliwe, gdyż komunikacja na trasie Gryfino-Szczecin oraz na terenie Szczecina jest prowadzona przez dwa odrębne podmioty gospodarcze. Dotychczasowa współpraca z PKS jest dla gminy korzystna, ponieważ na uzasadnione wnioski mieszkańców PKS modyfikuje i dostosowuje rozkład jazdy i trasę przejazdu do bieżących, zgłaszanych potrzeb. W przyszłości, jeśli zaistnieje taka możliwość, przeanalizujemy aktualną sytuację rynkową w celu określenia wykonalności takiego rozwiązania. W nowej kadencji zaproponujemy ZDiTM sprzedaż biletów do wykorzystania na liniach szczecińskich w głównych punktach sprzedaży w Gryfinie.
Przepraszam, że odpowiadam Panu z opóźnieniem, ale nie zauważyłem wcześniej pytania.


No coz, wspolpraca dla gminy moze i jest korzystna, lecz dla mieszkancow juz nie koniecznie. A mianowicie, koszt biletu miesiecznego do Szczecina to ok 150zl (dokladnie nie wiem, lecz jest to zblizona kwota) + koszt biletu sieciowego na szczecinska komunikacje miejska to 73zl.

W przypadku wprowadzenia obslugi linii przez ZDiTM odchodzi nam koszt 150zl na miesieczny do Szczecina a pozostaje jedynie 73zl na sieciowke. Tak wlasnie jest w Policach.

Z kolei bilet jednorazowy do Szczecina kosztuje obecnie 2,55zl (ulgowy - pisze o takim bo co do takiego mam rozeznanie), natomiast w przypadku ZDiTM wystarczylby za 1,95zl.

Ja rozumiem, ze jestesmy zwiazani z umowa z PKS, jednakze po jej wygasnieciu byloby warto powaznie sie zastanowic nad zmianami.

Pozdrawiam.



Temat: Dyrektor od tramwajów i autobusow odpowiada na pytania czytelników


A Giedroyć?? Może tam są jakieś skomunikowania z czymś na Kołłątaja lub
(mało prawdopodobne) na Staszica?


Tam zawsze w dzien jest z czyms skomunikowanie.


| I na zakończenie dwie drobnostki:
| a) ZDiTM zbada skomunikowanie "6" i "102" na Gocławiu,

| I slusznie.

Tylko czy będzie to faktyczne skomunikowanie, czy też tak jak w ostatnią
niedzielę, jeżeli autobus postoi chwilę przy zamkniętym szlabanie na
przejeździe, to mu "szóstka" ucieknie sprzed nosa (odjeżdżając o czasie)?


W tym wypadku ZDiTM musi sie dogadac w sprawie towaroeych rozkladow jazdy,
aby dostosowac rozklad linii 102 na skomunikowania na linie 102. Z reszta
wazniejsze jest skomunikowanie 6 ze 102 niz 102 z 6.

Pzdr, Marek Pawlukowicz  [Szczecin]

Statystyki - www.statystyki.marek.prv.pl
-------------------------------------------
"Bilety w kiosku" - napis w kasie biletowej
ZDiTM na petli Basen Gorniczy - (c) 2002





Temat: Uczcijmy to godzina ciszy...


Pytanie podstawowe - kto u Was opracowuje rozkłady jazdy dla linii
tramwajowej - MZK, czy ZDiTM?


ZDiTM. A dokladniej dzial Planowania i Organizacji Ruchu (lub cos takiego).

********************************************
* Pzdr, Marek Pawlukowicz  [Szczecin]      *

* Statystyki - www.statystyki.marek.prv.pl *
********************************************





Temat: Dyrektor od tramwajów i autobusow odpowiada na pytania czytelników


odstępach czasu) zmienia się trasę w ten sposób, że zamiast do Polic czy
na
Stołczyn autobusy jadą na Ludgardy, no i wtedy ujmuje się te kursy we
wspólny rozkład jazdy i nazywa jako 72.


Now, I saw everything...


I nie jest to żadna lansowana przeze
mnie propozycja, tylko po prostu pomysł do ewentualnego rozważenia i
przerobienia na coś innego.


Raczej do wyrzucenia do kosza...


Natomiast dyrektor był z tego pomysłu
zadowolony, bo zmniejszyłyby się wozokilometry (poprzez skrócenie długości
trasy tychże kursów).


To, ze dyrektor byl zadowolony, to sie nie dziwie, ale nie rozumiem,
dlaczego wyskoczyles z takim pomyslem... Oj Robert, Robert... :)


Nie wiem, czego tu można nie rozumieć.


Hmm... zastanowmy sie...
63 i 101 jezdza zbyt zadko, aby cos przy nich majstrowac (nie wyobrazam
sobie, co sie dzieje, kiedy wypada jeden kurs na Jasienice)
58 mozna nawet nie brac pod uwage.
107 jezdzi co 10-11 minut i bynajmniej nie jest nadmierna czestotliwosc. Z
tej linii kozystaja ludzie nie tylko po to, aby dojechac ze Szczecina do
Polic (i vice versa) ale tez w samych Policach, w Przesocinie i w
Szczecinie. Mnustwo ludzi pojdezdza 107 do ogrodkow dzialkowych.
Reasumujac: twoja propozycja jest to d**y :) Brzmi jakby wymyslil ja ZDiTM.
Smierdzi oszczednosciami i nie uwzglednia potrzeb pasazerow. A ile razy
powtarzane juz bylo, ze komunikacja jest dla ludzi, a nie ludzie dla
komunikacji?





Temat: [pr] Nie zabiorą "ósemki" na święta


http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,4633845.html

Nie zabiorą "ósemki" na święta
mpr
2007-11-01, ostatnia aktualizacja 2007-11-01 19:09
Gumieniecka Spółdzielnia Mieszkaniowa "Selfa" zaprotestowała przeciwko
nowemu rozkładowi jazdy tramwajów. Z informacji wywieszonych na przystankach
wynika, że ósemka nie pojedzie w Boże Narodzenie, Nowy Rok i Wielkanoc. Na
szczęście to tylko błąd ZDiTM-u


Na szczęście to tylko błąd Rabendy...


Z informacji wywieszonych na przystankach "ósemki" wynika, że tramwaj ten
nie będzie jeździł w Boże Narodzenie, Nowy Rok i Wielkanoc. Na szczęście to
nieprawda


A jednak to prawda, chyba że skrócona wersja 8 odziedziczy po niej numer
(ale na to się nie zanosi).


Rozkłady jazdy zmienione 18 października zatrwożyły mieszkańców Gumieniec.


No proszę, zamiana składu stopiątek na skład Tatr mrozi krew w żyłach
gumieńczan. MSPANC.





Temat: [pr] Co dalej z komunikacja nocna?


Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego nie zaakceptował pomysłu
Szczecińskiego Towarzystwa Miłośników Komunikacji Miejskiej dotyczącego
zmiany organizacji komunikacji nocnej w mieście


Zgodnie z ustaleniami, czekam na odpowiedź (komentarz) ze strony ZDiTM na
adres STMKM.


ZDiTM odrzucił ten plan i teraz pracuje nad kontrpropozycją. Do końca
tygodnia opracowanie ma trafić na biurko zastępcy prezydenta miasta
Kazimierza Trzcińskiego.


Sensowna (jak sądzę) zmiana organizacyjna względem naszego projektu, jaka mi
przychodzi do głowy, to połączenie poszczególnych naszych linii parami, przy
zachowaniu jednak dotychczasowych (tzn. projektowanych) rozkładów jazdy -
czyli autobus przyjeżdża na plac Rodła, stoi tam kilka minut, i dopiero
potem jedzie dalej.


Zdaniem ZDiTM pl. Rodła nie jest dobrym miejscem dla nocnej pętli
autobusowej. Mogłoby się to spotkać z dezaprobatą mieszkańców, którzy
narzekaliby na hałas.


Proponuję zatem przenieść tę pętlę pod Trasę Zamkową. ;-P
Niestety w centrum Szczecina nie ma odpowiednio oddalonego od domów, a
jednocześnie dogodnie zlokalizowanego miejsca na pętlę przesiadkową.


Nowy system komunikacji nocnej ma zacząć działać po 1 lipca.


Pożyjemy, zobaczymy. Ciekaw jestem, co z tego wszystkiego wyjdzie. Oby coś
lepszego, niż obecnie.

pzdr.





Temat: [pr] Co dalej z komunikacja nocna?


Sensowna (jak sądzę) zmiana organizacyjna względem naszego projektu, jaka
mi
przychodzi do głowy, to połączenie poszczególnych naszych linii parami,
przy
zachowaniu jednak dotychczasowych (tzn. projektowanych) rozkładów jazdy -
czyli autobus przyjeżdża na plac Rodła, stoi tam kilka minut, i dopiero
potem jedzie dalej.


Też mi to przyszło do łba, gdy ten pomysł zobaczyłem.


| Zdaniem ZDiTM pl. Rodła nie jest dobrym miejscem dla nocnej pętli
| autobusowej. Mogłoby się to spotkać z dezaprobatą mieszkańców, którzy
| narzekaliby na hałas.

Proponuję zatem przenieść tę pętlę pod Trasę Zamkową. ;-P
Niestety w centrum Szczecina nie ma odpowiednio oddalonego od domów, a
jednocześnie dogodnie zlokalizowanego miejsca na pętlę przesiadkową.


A parking przy Fali?





Temat: Kontrowersyjne żółte linie na Mickiewicza


|  dawo (16-07-02 18:09)

Uuuuuuuuuuuuuuuuuu!!! Dawo wrócił z urlopu i znowu zaczyna swoje.


Nie narzekaj - strasznie nudo bylo bez jego "genialnych" artykulow ;)))


| Sęk w tym, że policja chce, aby były białe, czyli na stałe już zmieniały
| organizację ruchu, a Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego jeszcze nie
wie.

Jak zwykle.


Jak to powiedzial Remik: "Trolejbusy w naszym miescie jezdza zgodnie z
rozkladami jazdy..." :)))


| - Kierowcy przyzwyczaili się do jednego pasa, droga nie korkuje się,
więc
| nie ma przeszkód, aby zmienić linie na białe - twierdzi podkom. Grzegorz
| Sudakow, zastępca naczelnika szczecińskiej drogówki.

+ dla pana.


Zaczynam sie zastanawiac, czy obok punktacji ZDiTM nie zrobic punktacji dla
roznych przypadkowych ludzi wypowiadajacych sie o KM w Szczecinie ;)) Ten
pan bylby narazie chyba na pierwszym miejscu ;))

[ciach]


Lipiec miesiącem tępoty? Drogowcom zagrzały się komórki?


Az strach myslec, co bedzie w sierpniu... ;))





Temat: [ pr ] Nici z " nocek "

    Nie będzie na razie zmian w nocnej komunikacji Szczecina. Zostały
przesunięte o conajmniej trzy miesiące. Unieważniono bowiem przetarg na
obsługę 13 linii, które od 1 - go lipca miały kursować nowymi trasami i
według nowych rozkładów.

    Ceny, zaproponowane w przetargu przez przewoźników, przekraczają nasze
możliwości finansowe - mówi Zbigniew Wicik, z-ca dyrektora ZDiTM - przetarg
został unieważniony.
ZDiTM wystąpił do prezesa UZP o zgodę na podtrzymanie komunikacji nocnej w
dotychczasowym kształcie. Usługa ma być wykonywana przez firmy przewozowe na
zasadzie zlecenia z " wolnej ręki " przez trzy miesiące. W tym okresie ma
być ogłoszony nowy przetarg.

    Po unieważnieniu przetargu nic się przynajmniej na razie nie zmieni.
Jedyna korzyść daje ważna już uchwala szczecińskich radnych, która obniza
ceny biletów w nocnych autobusach. Od 1-go lipca za jazdę nimi będziemy
płacić, tak jak za autobusy pospieszne

Tomasz Tokarzewski
( Kurier Szczeciński, 20.06.2003 r, str. 8 )

***************************************
Pzdr Iwo





Temat: Jakim tramwajem dojechać z dworcowej na dunikowskiego?
tutaj masz stronke komunikacji miejskiej w szczecinie... znajdziesz tam rozklady jazdy i schematy wszystkich sieci, wiec w razie problemow mozna sobie zawsze zerknac :)
http://www.zditm.szczecin.pl/



Temat: 30.11.2007r.
Koniec remontu na Krzywoustego

W związku z zakończeniem remontu torów w ul. Krzywoustego i al. Bohaterów Warszawy oraz poprawą sytuacji kadrowej, z dniem 01.12.2007 r. wprowadzone zostają zmiany na nw. liniach tramwajowych:

1. Linia 1 będzie kursować wg stałego rozkładu jazdy z częstotliwością:

- co 12 min. w godzinach szczytu,

- co 24 min. poza godzinami szczytu (w dni powszednie na skróconej trasie Zajezdnia Pogodno – Potulicka),

- co 20 min. na skróconej trasie – w dni powszednie po godz. 20, w soboty do godz. 9 i po 18, w święta do godz. 11 i po 18.

Kursy na skróconej trasie skomunikowane są z tramwajami linii 9, czas oczekiwania wynosi 2-3 min. przy częstotliwości kursowania 24 min. i 5-6 min. przy częstotliwości 20 min.

2. Linia 2 będzie kursować wg dotychczasowego rozkładu jazdy z uwzględnieniem zmiany trasy kursów dojazdowych i zjazdowych z/do zajezdni Pogodno przez ul. Krzywoustego.

3. Linia 4 będzie kursować wg nowego (stałego) rozkładu jazdy uwzględniającego zwiększenie częstotliwości na linii 12.

4. Linia 7 będzie kursować na stałej trasie przez ul. Krzywoustego:

- w dni powszednie wg rozkładu jazdy uwzględniającego zawieszenie linii 8, z częstotliwością co 4-8 minut w godzinach szczytu;

- w soboty i święta wg stałego rozkładu jazdy,

5. Linia 7bis zostaje zlikwidowana.

6. Linia 8 zostaje czasowo zawieszona.

Jednocześnie zostaje uruchomiona linia 8bis, kursująca na trasie Gumieńce – Dworcowa:

- w dni powszednie wg rozkładu jazdy uwzględniającego zawieszenie linii 8, z częstotliwością co 9 min. w godzinach szczytu;

- w soboty i święta wg stałego rozkładu jazdy;

7. Linia 9 będzie kursować na stałej trasie (Głębokie – Potulicka) wg stałego rozkładu jazdy,

8. Linia 12:

- w dni powszednie będzie kursować wg stałego rozkładu jazdy z częstotliwością co 6 min. w godzinach szczytu,






Temat: 13.12.2007r
Zmiany w rozkładach jazdy w czasie Świąt i Nowego Roku

Jak co roku, w czasie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku musimy liczyć się ze zmianami w rozkładach jazdy autobusów i tramwajów.

W Wigilię (poniedziałek, 24 12 2007 r):

Linia 6 bis będzie kursować normalnie cały dzień. Natomiast linie 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 bis, 9, 11 i 12 do godziny 17:30, a później:

* linia 1 będzie kursowała co godzinę,
* linie 3, 5, 6, 7, 8 bis, 9 i 11 co 40 minut,
* linia 2 i 12 co 20 - 40 minut,
* linia 4 nie pojedzie z Potulickiej o godz. 17.53.

Wszystkie autobusy do godziny 17 będą kursowały jak w dzień powszedni. Później linie A, B, C, 51, 53, 54, 55, 56, 57, 59, 60, 61, 63, 64, 65, 67, 71, 73, 75, 77, 78, 79, 81, 87, 101, 102, 103, 107 będą obsługiwane przez autobusy dyżurne, a pozostałe będą kursowały bez zmian.

Szczegółowe rozkłady jazdy autobusowe i tramwajowe w Wigilię dostępne będą na stronie internetowej ZDiTMwww.zditm.szczecin.pl

W I i II dzień Świąt Bożego Narodzenia (wtorek i środa, 25 12. i 26 12 2007 roku) oraz w Nowy Rok (wtorek – 1 1 2008 rok) wszystkie tramwaje kursować będą wg specjalnych rozkładów co 20 minut od godziny 11.00 do 18.00, później co 24 minuty.

Autobusy C, 52, 55, 56, 61, 63, 64, 69, 73, 76, 80, 82, 84, 101, 102 będą kursowały wg świątecznego rozkładu jazdy.

Pozostałe autobusy będą jeździć wg specjalnego rozkładu jazdy, i tak:

* autobusy A, B i 107 co 20 minut,
* autobusy 51, 75 co 18 minut,
* autobusy 53, 60, 65 co 25 minut,
* autobusy 54, 106 co 60 minut,
* autobusy 57, 87 co 30 minut,
* autobus 59 co 56 minuty,
* autobusy 67 co 20 – 24 minuty,
* autobus 71 co 19 minut,
* autobusy 74, 77 co 40 minut,
* autobusy 58, 79 co 80 minut,
* autobus 81 co 70 minut,
* autobus 103 co 50 minut,

Od 27 grudnia do 31 grudnia (czwartek – poniedziałek) tramwaje i autobusy wszystkich linii kursować będą normalnie, z wyjątkiem linii zawieszonych na czas ferii świątecznych.

Rozkłady jazdy komunikacji nocnej w okresie świąteczno-noworocznym pozostają bez zmian.

W okresie ferii świątecznych w szkołach (od 24 grudnia do 31 grudnia) zawieszone będą autobusy 106, 109, 110, D, E i 61 BIS. Autobus 111 będzie jeździł zgodnie z rozkładem ważnym w okresie wolnym od nauki w szkołach.

[b]




Temat: Rozkłady na www - nowy layout







Nie ustosunkowałeś się do wcześniejszych pytań, a jestem ciekaw
odpowiedzi ;-))


Bo generalnie nie chcialem sie wdawac w ta dyskusje, jako ze naprawde w
wielu przypadkach po prostu wole nie pisac nic, niz probowac na sile
wymyslac moja opinie.
Powiem tak - ja na cale to zagadnienie internetowej informacji staram sie
patrzec z punktu widzenia zwyklego pasazera, dla ktorego - jak zauwazyles,
czesto kwestia rozroznienia KZK GOP, MZK Tychy, PKM Jaworzno, PKM Katowice,
etc. - jest kompletnie nie do ogarniecia.


| Nie mowie, ze maja sie podporzadkowywac i momentalnie powypieprzac
rozklady
| ze swoich witryn www... :-)

Ale w jakimś stopniu propozycja ta ku temu zmierza. Pierwszym krokiem
będzie umieszczenie rozkładów jazdy, natomiast dalej można będzie
łatwo wykazać, że po co odrębny serwis internetowy, skoro ludzie i tak
najczęściej zaglądają na stronę KZK GOP.


Ha! Moze by to z czasem doprowadzilo do jakiejs glebszej integracji
taryfowej w regionie? ;-)


| Sadze, ze przynajmniej czesc z nich daloby sie na namowic na
udostepnienie
| swoich rozkladow, robiac to w interesie swoich wlasnych pasazerow.

No dobrze. A co Ci organizatorzy by z tego mieli, że udostępnią dane?
Co otrzymają w zamian?


Ich pasazerowie, ktorzy z pewnoscia co jakis czas korzystaja takze z linii
innych organizatorow, mieliby jedno miejsce na szukanie polaczen.

W serwisie http://www.fahrinfo-berlin.de/ sa dostepne takze rozklady jazdy
komunikacji miejskiej ze Szczecina. Moze to nie bedzie zbyt dobry przyklad,
bo na pewno wejscie do UE mialo tu swoj wklad... No ale odpowiem pytaniem na
pytanie: jakie korzysci ma ZDiTM w Szczecinie z udostepniania rozkladow do
tej bazy? Wymiernych zapewne zadnych, natomiast udogodnienie dla pasazerow
jest nie do podwazenia. I o czyms takim ja wlasnie mysle.

Choc coraz bardziej sie sklaniam ku temu, ze moze faktycznie dobrym
rozwiazaniem bylby u nas osobny portal zbierajacy rozklady wszystkich
organizatorow.


Nie znam dokładnie hafasa niemieckiego, więc się nie wypowiadam.
Rozumiem ideę, ale idąc tym tropem, należałoby raczej rozbudowywać
internetowy serwis kolejowy.


Heh... Wprawdzie PKP ostatnio cos tam grzebie przy swoim hafasie, ale raczej
na rychle dodawanie tam informacji o przewoznikach lokalnych bym nie liczyl
;-)





Temat: Pytania do H.Piłata.
Witam uczestników Forum!
Kolejne odpowiedzi na pytania:

1. Wacław-I teraz z innej beczki, czy możliwe jest z chwila wygaśnięcia umowy z PKS Szczecin na obsługę linii autobusowej Dolna Odra - Szczecin podpisania innej z ZDiTM w Szczecinie, tak aby mieszkańcy dojeżdżający codziennie do szkoły/pracy mogli kupować jeden bilet sieciowy i sporo oszczędzać na dojazdach? Chodzi mi o cos na wzór połączeń autobusowych pomiędzy Szczecinem a Policami. Kiedyś autobusy takie jeździły z Gryfina i miały numer bodajże 104.

W chwili obecnej jest to niemożliwe, gdyż komunikacja na trasie Gryfino-Szczecin oraz na terenie Szczecina jest prowadzona przez dwa odrębne podmioty gospodarcze. Dotychczasowa współpraca z PKS jest dla gminy korzystna, ponieważ na uzasadnione wnioski mieszkańców PKS modyfikuje i dostosowuje rozkład jazdy i trasę przejazdu do bieżących, zgłaszanych potrzeb. W przyszłości, jeśli zaistnieje taka możliwość, przeanalizujemy aktualną sytuację rynkową w celu określenia wykonalności takiego rozwiązania. W nowej kadencji zaproponujemy ZDiTM sprzedaż biletów do wykorzystania na liniach szczecińskich w głównych punktach sprzedaży w Gryfinie.
Przepraszam, że odpowiadam Panu z opóźnieniem, ale nie zauważyłem wcześniej pytania.

2. Nowy-Czy zaproponował Pan stanowisko zastępcy burmistrza pani Danucie Bus? Proszę odpowiedzieć i wytłumaczyć skąd ta słabość do SLD?

Jak wcześniej odpowiedziałem, nie dzielę skóry na niedźwiedziu, kiedy niedźwiedź w lesie. Natomiast z Panią Bus, która jest dyrektorem gimnazjum spotykam się często w celu omówienia coraz lepszych metod i wyników pracy.
PS. Jak się nie mylę, miasto wymienia na stanowisku zastępcy kilkanaście nazwisk osób z którymi się spotykam, z którymi rozmawiam dłużej niż 5 minut.

3. diwal- Czy zaproponował Pan stanowisko zastępcy burmistrza P. Nikitińskiemu?

Patrz odpowiedź jak wyżej.

4. gacek rycho- Pytanie do Burmistrza -czytam w gazetach lokalnych jak M . Sawaryn pana opluwa i niepochlebnie się o panu wyraża - pan tego nie czyni , dlaczego?

Odpowiedź jest prosta. Tak zostałem wychowany.

Pozdrawiam



Temat: [Police] Kompromitacja TRANS-NETU.WSTYD!
Dziś 1 lipca - dzień, w którym na linii 107 został wprowadzony letni rozkład jazdy, a kursowanie linii F zostało zawieszone. Jak co roku związane z tym zmiany w oznakowaniu przystanków w Szczecinie zostały przeprowadzone wzorowo i - jak co roku - w Policach jest z tym ogromny problem.

Za oznakowanie przystanków na terenie gminy Police odpowiada Przedsiębiorstwo Użyteczności Publicznej Trans-Net S.A., które legitymuje się hasłem "Profesjonalizm + jakość + przyjazne ceny". Praktyka pokazuje, że to tylko pusty slogan.

Na przystankach wciąż wisi oznakowanie linii F. Co więcej, nie ma nawet śladu po tabliczkach z letnim rozkładem linii 107. W wyniku tego bałaganu pasażerowie czekają na przystankach na autobusy linii F lub na nieistniejące kursy linii 107 (która na szczęście często kursuje). Niestety nie są to jedyne grzechy Trans-Netu związane z wakacyjnymi zmianami. Do dzisiaj, mimo monitów ze strony Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego, na przystankach wisi oznakowanie linii 109 i 110, które nie kursują od 22 czerwca.

Prawdziwa kompromitacja Trans-Netu miała jednak miejsce podczas wprowadzania zmian wynikających z rozpoczęcia remontu ulicy Wyszyńskiego. Tabliczki były wieszane i zdejmowane w losowych miejscach. Równie losowo oznakowywano przystanki jako nieczynne. Do dzisiaj, po ponad dwóch miesiącach od rozpoczęcia prac, nie udało się całkowicie opanować sytuacji.

Dwumiesięczne zaległości w przypadku Trans-Netu nie są szczytem możliwości. Od września ubiegłego roku nie zdecydowano się na poprawienie oznakowania przystanków "Siedlice". Podczas remontu peronów przystankowych wymieniono tam słupki na zwykłe znaki drogowe, na których nie przewidziano miejsca na tabliczki z nazwą przystanku i numerami linii. Przez okres całego roku szkolnego nie powieszono tam rozkładów linii 110.

Od czerwca ubiegłego roku ciągnie się sprawa przystanku "Police Cisowa nż". Wciąż wisi tam stara nazwa przystanku ("Mścięcino"), a także pomarańczowe(!) oznakowanie linii 102, będące "pamiątką" po zakończonych ponad rok temu pracach kanalizacyjnych na Skolwinie.

Od 2004 roku na pętli "Police Rynek" nie udało się powiesić rozkładów jazdy linii nocnych na właściwych peronach, zgodnie z ustaleniami ze ZDiTM.

Niestety prawdopodobnie sytuacja nie zmieni się - Trans-Net jest spółką, której właścicielem w 100 procentach jest Gmina Police. Pasażerowie jeszcze długo będą się spotykać z niekompetencją pracowników, których najwyraźniej przerasta zadanie ambitniejsze niż wywóz śmieci.

Mkm Szczecin

Teraz niech wypowie się ktoś z tej firmy.



Temat: Prasówki dotyczące tramwajów
[Szczecin] Od poniedziałku tramwaje jeżdżą inaczej

Po 12 latach przerwy "dwójka" wraca na Basen Górniczy. To efekt przeprowadzonych rok temu badań.

Ankieterzy zatrudnieni przez krakowskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Miejskiej przepytali 100 tys. pasażerów w szczecińskich autobusach i tramwajach. Ankiety wypełniane były w dni powszednie, soboty i niedziele.

Na ich podstawie Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego otrzymał opracowanie, z którego płynie podstawowa wiedza o tym skąd i dokąd szczecinianie jeżdżą, a co za tym idzie - jak miasto powinno budować tzw. optymalną więźbę połączeń komunikacyjnych.

Od wiosny ZDiTM koryguje rozkłady jazdy. Od dziś obowiązują kolejne zmiany.

- Najważniejsza, także dla nas, to zmiana trasy "dwójki" - mówi Włodzimierz Szarafiński, zastępca dyrektora ZDiTM. - Od dziś wraca, jak to było przed laty, na Basen Górniczy. Tramwaje będą kursowały co 12 minut.

Dzięki temu przywrócone zostanie bezpośrednie połączenie dwóch ważnych węzłów komunikacyjnych miasta: Basenu Górniczego i pl. Rodła. W połowie ubiegłego roku, podczas remontu ul. Krzywoustego, tymczasowo przywrócono tramwaj na tej trasie. "Gazeta" proponowała by utrzymać połączenie także po zakończeniu robót. Publikowaliśmy sondę przeprowadzoną wśród pasażerów na pl. Rodła - większość opowiadała się za bezpośrednim połączeniem tego miejsca z Basenem Górniczym. Teraz postulat szczecinian został w końcu spełniony.

- Planowaliśmy z początkiem października wprowadzić więcej zmian, ale przeszkadza nam w tym przebudowa torowiska na ul. Bohaterów Warszawy - mówi Szarafiński. - Dodatkowo, po modernizacji tego odcinka miasto planuje od razu ruszyć z przebudową torów od Turzyna do pl. Kościuszki. Dopiero wówczas, gdy tramwaje linii 9 i 7 wrócą na swoje nominalne trasy wprowadzimy inne zmiany.

Wśród tych planowanych w przyszłości zmian jest m.in. podzielenie ósemki na dwie linie: jedna będzie jeździć z Rumieniec na Basen Górniczy, druga do Dworca Głównego.

Większość nowości obowiązujących w rozkładach jazdy od dziś polega na ograniczeniu częstotliwości kursów. Czy korekty rozkładu sprawią, że miasto będzie mniej wydawać na komunikację? - Nie, bo liczba wozokilometrów prawie się nie zmieni - zapewnia Szarafiński. - Nowy układ jest bardziej dostosowany do potrzeb pasażerów.

Jakie jeszcze zmiany wchodzą dziś w życie? Linia nr 7 zostaje podzielona na dwie trasy. Jedna bez zmian kursować będzie co 12 minut do Basenu Górniczego, druga - 7 bis, także co 12 min. na trasie Krzekowo - Dworzec Główny. Linie 8, 11 i 12 zaczną kursować co 12 min (wcześniej w szczycie jeździły co 6 min.) Co drugi skład ósemki będzie trzywagonowy.



Temat: Komunikaty ZDiTM
http://www.zditm.szczecin.pl/komunikaty_tr.php

Zmiany na liniach "52" i "74":
Data ogłoszenia: 2004-10-26

Od 1 listopada na liniach autobusowych "52" i "74" wprowadzone zostaną
jesienno-zimowe rozkłady jazdy.
Autobusy linii "52" kursować będą z częstotliwością co 40 min.
Kursy autobusów linii "74" będą wykonywane na trasie Bezrzecze - Zakłady
Piekarnicze z częstotliwością co 20-23 min w godzinach szczytu oraz co 40
min poza szczytem i w dni świąteczne. 11 kursów w ciągu dnia autobusy
wykonają na trasie Bezrzecze - Ogrody Łukasińskiego.
Ponadto od 1 listopada przystanek "Bezrzecze Zaściankowa" dla linii "74"
(kierunek Łukasińskiego) otrzyma nazwę "Zaściankowa", a przystanek "Ogrody
działkowe" dla linii "52" zmieni nazwę na "Wyspa Pucka Ogrody".

Zmiany na liniach nocnych "522" i "527":
Data ogłoszenia: 2004-10-25

W nocy z 25 na 26 października wprowadzone zostały zmiany w kursowaniu
autobusów nocnych linii "522" i "527".
W celu zapewnienia połączenia z linią "525" na przystanku "Krasińskiego T"
kurs autobusu linii "522" z Warszewa został przesunięty z godz. 4.03 na
3.55. Na przystanku "Krasińskiego T" następuje wyrównanie czasu (postój 8
minut) w celu zapewnienia dotychczas obowiązujących połączeń z innymi
liniami.
W celu zapewnienia połączenia autobusu linii "527" z linią "522" na
przystanku "Wyszyńskiego" został przesunięty odjazd autobusu linii "527" z
Bezrzecza z godz. 23.39 na 23.34.





Temat: Komunikacja zastępcza w razie strajku
Nie wiadomo kiedy będzie strajk w MZK, pogotowie strajkowe juz ogłoszone

zastępczej:

Linia 801 kursować będzie na trasie Głębokie - Plac Sprzymierzonych - Plac
Rodła, z częstotliwością  12-15-minutową w godzinach szczytu i z 30-minutową
częstotliwością w pozostałych godzinach,

Linia 803 kursować będzie na trasie Las Arkoński - Kołłątaja - Plac Rodła -
Brama Portowa - Potulicka (Czarnieckiego) z 12-15-minutową częstotliwością
w godzinach szczytu i z 30-minutową częstotliwością w pozostałych godzinach,

Linia 806 kursować będzie na trasie Pomorzany (Dobrzyńska) - Wyszyńskiego -
Brama Portowa - Plac Rodła - Malczewskiego - Ludowa - Gocław z 12-minutową
częstotliwością w godzinach szczytu i z 24- minutową częstotliwością w
pozostałych godzinach,

Linia 806 bis kursować będzie na trasie Dworzec Główny - Wały Chrobrego -
Stocznia Szczecińska  - Ludowa z 12-24-minutową częstotliwością w godzinach
szczytu, w pozostałych godzinach linia nie będzie kursować,

Linia 807 kursować będzie na trasie Krzekowo - Bohaterów Warszawy - Plac
Kościuszki - Basen Górniczy z 12-minutową częstotliwością w godzinach
szczytu i z 24-minutową częstotliwością w pozostałych godzinach,

Linia 808 kursować będzie na trasie Gumieńce - Plac Kościuszki - Piastów -
Plac Rodła z 12-minutową częstotliwością w godzinach szczytu i z 24-minutową
częstotliwością w pozostałych godzinach,

Linia 812 kursować będzie na trasie Pomorzany (Dobrzyńska) - Plac Rodła -
Kołłątaja - Dworzec Niebuszewo z 6-minutową częstotliwością w godzinach
szczytu i z 12-minutową częstotliwością w pozostałych godzinach.

Zawieszeniu ulegną linie autobusowe 55 bis, 61 bis, D, E, 70, 78.

Rozkłady jazdy linii autobusowych nr 51, 53, 60 i 67 ulegną zmianie.

Linie autobusowe pospieszne A, B, C i G będą dodatkowo zatrzymywały się na
odcinku Basen Górniczy - Wyszyńskiego na wysokości przystanków tramwajowych.

Pozostałe linie autobusowe dzienne i nocne kursować będą jak dotychczas.

Schemacik tutaj: http://www.zditm.szczecin.pl/schematy/strajk.pdf





Temat: Będą pozytywne zmiany w komunikacji miejskiej


Będą pozytywne zmiany w komunikacji miejskiej


Hip, hip, hurraaa!!!!


Dodatkowe cztery kursy na linii 75, przywrócenie starego rozkładu
świątecznego na linii 79 i dodatkowy kurs na linii 52 chce wprowadzić od
maja Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego


Brawo, zaczeli myslec, moze by tak jeszcze 2 przywrocic co 6 ??


- Linia 75 jest najbardziej obciążona w mieście - uważa Marek Banaszek,
dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.


Nie, najbardziej obciazona jest linia nr 5!


Na linii 75 zmiany zaczną obowiązywać od 6 maja. Będą dodatkowe kursy z
Krzekowa o godz. 7.19 i 14.45 oraz spod Dworca Głównego o godz. 7.53 i
15.25.


Ale sie kurcze zmieni na lepsze. Dobe i tyle.


Już 1 maja zostaną wprowadzone korekty w rozkładach jazdy na liniach 52 i
79
(wcześniej kursy na tych liniach zostały ograniczone). I tak: w dni
świątecznie pojazdy linii 79 kursować będą co 40 min, a nie co 80 min.


Im sie chyba nudzi? Najpierw wprowadzaja co 80, po 2 tygodniach co 40,
ludzie, ku*** zdecydujcie sie.


Czwartkowa dyskusja radnych nie była konstruktywna i niczego nie
przyniosła. - Spotykamy się w niewłaściwym momencie, bo nie przed
wprowadzeniem zmian - stwierdził radny Tadeusz Pliszczak. - A na analizę
jest jeszcze za wcześnie, bo zmiany zostały dopiero wprowadzone.


Analiza jesy nastepujaca - jest zbyt ciasno!


Radni zarzucili dyrektorowi ZDiTM-u niewłaściwe przygotowanie do
spotkania.


Bo to jest ciota.


- Z pana wypowiedzi nie dowiedzieliśmy się niczego o zmianach i
ich przyczynach - zarzucał dyrektorowi ZDiTM-u radny Andrzej Tarnowski.


Zwolnic, zwolnic!!

Pzdr, Marek Pawlukowicz  [Szczecin]

Statystyki - www.statystyki.z.pl
-------------------------------------------
"Bilety w kiosku" - napis w kasie biletowej
ZDiTM na petli Basen Gorniczy - (c) 2002





Temat: Prasówki
http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34959,3816342.html

Po Nowym Roku linia autobusowa 57 bis będzie zastąpiona linią 87.

Walka mieszkańców szybko rozbudowującego się Warszewa o wygodniejszy dojazd do centrum w końcu przyniosła efekt. - Było dużo wniosków o zmianę częstotliwości kursowania linii 57 bis - przyznaje Marek Kośla, szef działu panowania i koordynacji ruchu w Zarządzie Dróg i Transportu Miejskiego. - Wiele krytycznych uwag było z okolicy ul. Duńskiej.

Nowa linia ruszy 2 stycznia. Linia 87 i będzie kursować dwiema trasami: z pętli przy ul. Kołłątaja do ul. Kormoranów (identycznie jak obecnie jeździ 57 bis), oraz krótszą, z Kołłątaja do pętli linii 57 przy ul. Złotowskiej.

Autobusy będą jeździć na przemian - raz dłuższą, raz krótszą trasą. Dzięki temu zwiększy się częstotliwość kursów (pasażerowie 57 bis narzekali, że muszą czekać na przystankach nawet po 50 min). Na linii 87 wozy będą kursować co 10 minut w godzinach porannego szczytu (pomiędzy godz. 6 a 9), a w szczycie popołudniowym - co 18. Poza szczytem i w dni świąteczne wozy będą jeździć co 20 minut. W święta takie, jak Boże Narodzenie, Wielkanoc czy Nowy Rok - co pół godziny.

Autobusy oznaczone 57 bis znikną z rozkładów jazdy. Jej następcę, linię 87 obsługiwać będzie Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Klonowica". Przewoźnika nie trzeba było wyłaniać w przetargu, gdyż zmiany oznaczenia numeru linii mieszczą się w ramach dotychczasowej umowy między ZDiTM a SPA Klonowica na obsługę linii 57 bis.

Nie wszystkie postulaty mieszkańców Warszewa dotyczące nowego połączenia autobusowego będą spełnione. Z powodu braku taboru na linii 87 nie pojawią się autobusy o większej pojemności, co rozładowałoby tłok. - Przewoźnik nie dysponuje większymi autobusami - mówi Kośla. - Nie jest jednak wykluczone, że w przyszłości to się zmieni.

Rozczarowani są też mieszkańcy ul. Podbórzańskiej. Liczyli, że trasa nowego autobusu będzie wydłużona do tej nieskomunikowanej z resztą miasta okolicy. ZDiTM twierdził do niedawna, że wprowadzenie tam komunikacji autobusowej uniemożliwia brak asfaltowej jezdni. Chociaż jesienią asfalt wylano, autobusu na Podbórzańską nadal nie ma.



Temat: Zarzad dróg przeprasza pasazerke
"Gazeta Wyborcza":
http://www1.gazeta.pl/szczecin/1,34937,1238958.html

Zarząd dróg przeprasza pasażerkę
Marek Banaszek, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego

Listy
W listopadzie "Gazeta" opisała perypetie obywatelki Polski mieszkającej na
stałe w Szwecji. Kontroler Renomy zagroził jej w autobusie deportacją z
Polski za brak ważnego biletu. Pasażerka twierdziła, że bilet miała ważny,
tylko kasownik błędnie podał datę skasowania biletu. Dziś list dyrektora
Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego Marka Banaszka w tej sprawie.

W związku z zamieszczonym w "Gazecie Wyborczej" z 9 listopada 2002 r.
artykule "Deportacja za zły bilet" ZDiTM i ZW Renoma przeprowadzili
postępowanie wyjaśniające.

Ustalono:

1. Kontrola biletów miała miejsce 5 listopada w autobusie linii B o godz.
10.01. Pasażerka okazała do kontroli bilet dobowy nr 0154234 z odbiciem
kasownika 0530211403. Takie odbicie kodu kasownika wskazywało, że bilet
został skasowany w autobusie linii 53 2 listopada o godz. 14.03 i 5
listopada nie uprawniał do przejazdu. Z tego powodu kontroler nr 244 nałożył
opłatę dodatkową.

2. Tego samego dnia pasażerka złożyła w ZW Renoma odwołanie od nałożonej
opłaty oświadczając, że 2 listopada dopiero przekraczała granicę RP w
Świnoujściu, a okazywany bilet kasowała 4 listopada w autobusie linii A
wyjeżdżającym z os. Bukowego o godz. 14.03.

3. Analizując rozkład jazdy ustalono, że w tym czasie kurs powinien
wykonywać A-8 wystawiany przez SPA Klonowica.

4. Z zarejestrowanych zapisów komputera pokładowego autobusu nr 1550
wynikało, że awarii uległa dyskietka sterująca pracą komputera pokładowego
oraz kasowników. Jej awaria spowodowała błędne wydruki na kasowanych
biletach.

Celem wyeliminowania wystąpienia podobnych przykrych dla pasażerów
przypadków poleciłem służbie nadzoru ruchu wzmożenie kontroli urządzeń
kasujących. Sądzę, że podjęte działania zdecydowanie poprawią ich sprawność.

Pismem L.dz./7462/R.Sz/X/02 anulowano nałożoną opłatę i przeproszono
pasażerkę.





Temat: [ ZDiTM ] Komunikacja miejska w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku

http://www.zditm.szczecin.pl/komunikaty_tr.php

Komunikacja miejska w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku
Data ogłoszenia: 2004-12-16

Komunikacja miejska w okresie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku tj. w
dniach 24.12. - 31.12.2004 r. i 01.01.2005 r. funkcjonować będzie w
następujący sposób:

TRAKCJA TRAMWAJOWA

W dniu 24.12.2004 r. ( piątek - Wigilia )
- tramwaje linii nr 2, 4 i 6 BIS będą kursowały według powszednich rozkładów
jazdy
- tramwaje linii nr 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11 i 12 będą kursowały według
powszednich rozkładów jazdy do godziny 17-tej . Po tym czasie obowiązywać
będą specjalne rozkłady jazdy, w których nastąpi stopniowe ograniczanie
częstotliwości poprzez wycofywanie poszczególnych brygad z ruchu, aż do
pozostawienia składów dyżurnych ze znacznie zmniejszoną częstotliwością
kursowania:

LINIA NR :
" 1 " co 60 minut
" 3 " co 35 minut
" 5 " co 35 minut
" 6 " co 35 minut
" 7 " co 35 minut
" 8 " co 35 minut
" 9 " co 35 minut
" 11 " co 70 minut
" 12 " co 35 minut

Szczegółowy rozkład jazdy obowiązujący po godzinie 17 umieszczony jest na
naszej stronie internetowej pod adresem: www. zditm.szczecin.pl

25.12. i 26.12.2004 r. ( sobota i niedziela - I i II dzień świąt Bożego
Narodzenia)

Tramwaje na wszystkich liniach, z wyjątkiem linii nr 3 kursującej według
świątecznego rozkładu jazdy, kursować będą według specjalnych rozkładów
jazdy z następującą częstotliwością :

LINIA NR :
" 1 " co 22 minuty
" 2 " co 18 minut
" 5 " co 22 minuty
" 6 " co 18 minut
" 7 " co 22 minuty
" 8 " co 15 minut
" 9 " co 22 minuty
" 11 " co 18 minut
" 12 " co 18 minut

W dniach 27.12 - 31.12.2004 r ( poniedziałek - piątek ) tramwaje wszystkich
linii kursować będą według powszednich rozkładów jazdy.

W dniu 01.01.2005 r. ( sobota - Nowy Rok ) tramwaje wszystkich linii
kursować będą według rozkładów obowiązujących w dniach 25.12. i 26.12.2004
r.

AUTOBUSY

W dniu 24.12.2004 r. ( piątek - Wigilia ) autobusy wszystkich linii do
godziny 17-tej będą kursowały według powszednich rozkładów jazdy. Po tej
godzinie nastąpi stopniowe wycofywanie niektórych brygad z ruchu.
Szczegółowy rozkład jazdy autobusów dostępny jest na naszej stronie
internetowej
www. zditm.szczecin.pl

25.12. i 26.12.2004 r. ( sobota i niedziela - I i II dzień świąt )

Autobusy linii nr : C, 52, 54 BIS, 55, 56, 58, 61, 63, 64, 69, 74, 76, 80,
82, 106 będą kursowały według świątecznych rozkładów jazdy.

Autobusy niżej wymienionych linii będą kursowały według specjalnego rozkładu
jazdy w następujący sposób :

LINIE POSPIESZNE

"A" co 20 minut
"B" co 20 minut

LINIE NORMALNE

"51" co 18 minut
"53" co 25 minut
"54" co 60 minut
"57" co 30 minut
"57 BIS" co 50 minut
"59" co 56 minut
"60" co 25 minut
"62" co 60 minut
"65" co 25 minut
"67" co 22 minut
"71" co 19 minut
"73" co 35 minut
"75" co 18 minut
"77" co 40 minut
"79" co 80 minut
"81" co 70 minut
"101" co 35 minut
"102" co 40 minut
"103" co 42 minuty
"107" co 20 minut

W dniach 27.12 - 31.12.2004 r. ( poniedziałek - piątek ) autobusy wszystkich
linii kursować będą według powszednich rozkładów jazdy.

W dniu 01.01.2005 r. ( sobota - Nowy Rok ) autobusy wszystkich linii
kursować będą według rozkładów obowiązujących w dniach 25.12. i 26.12.2003
r.

Komunikacja nocna w tym okresie odbywać się będzie według normalnie
obowiązujących rozkładów jazdy.

UWAGA! W dniu 02.01.2005 r. komunikacja miejsca kursować będzie według
świątecznych rozkładów jazdy

W okresie ferii świątecznych w szkołach tj. od 23.12.2004 r. do 31.12.2004
r. zawiesza się kursowanie autobusów szkolnej linii nr 109 w Policach, oraz
kursu wykonywanego przez linię 77 Bis.





Temat: 20.12.2007r
Komunikacja miejska w okresie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku

W okresie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku komunikacja miejska będzie kursować w następujący sposób:

W dniu 24.12.2007 r. (poniedziałek – Wigilia):

Tramwaje linii 6 bis będą kursowały wg powszedniego rozkładu jazdy.

Tramwaje linii 1,2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 bis, 9, 11 i 12 będą kursowały według powszedniego rozkładu jazdy do godziny 17:30. Po godzinie 17:30 nastąpi stopniowe ograniczenie częstotliwości poprzez wycofywanie poszczególnych brygad z ruchu i tak po godzinie 17:30:

• linia tramwajowa 1 będzie kursowała 60 minutową częstotliwością,

• linia 3, 5, 6, 7, 8 bis, 9 i 11 z 40 minutową częstotliwością,

• linia 2 i 12 z 20 - 40 minutową częstotliwością,

• Na linii nr 4 nie będzie realizowany kurs z Potulickiej o godz. 17.53.

Autobusy wszystkich linii do godziny 17:00 będą kursowały według powszedniego rozkładu jazdy. Po godzinie 17:00 na liniach autobusowych A, B, C, 51, 53, 54, 55, 56, 57, 59, 60, 61, 63, 64, 65, 67, 71, 73, 75, 77, 78, 79, 81, 87, 101, 102, 103, 107 pozostaną autobusy dyżurne, na pozostałych liniach autobusy będą kursowały wg powszedniego rozkładu jazdy.

Szczegółowe rozkłady jazdy autobusowe i tramwajowe na dzień 24.12.2007 r. (Wigilia) dostępne będą na stronie internetowej ZDiTMwww.zditm.szczecin.pl

W dniach 25.12. i 26.12.2007 r. (wtorek i środa – I i II dzień Świąt Bożego Narodzenia) tramwaje wszystkich linii kursować będą wg specjalnych rozkładów jazdy z częstotliwością co 20 minut w godzinach 11.00 – 18.00 i co 24 minuty w pozostałych godzinach.

Autobusy linii C, 52, 55, 56, 61, 63, 64, 69, 73, 76, 80, 82, 84, 101, 102 będą kursowały wg świątecznego rozkładu jazdy.

Pozostałe linie autobusowe będą kursowały wg specjalnego rozkładu jazdy, i tak:

• linia autobusowa A, B i 107 będzie kursowała z 20 minutową częstotliwością,

• linia 51, 75 z 18 minutową częstotliwością,

• linia 53, 60, 65 z 25 minutową częstotliwością,

• linia 54, 106 z 60 minutową częstotliwością,

• linia 57, 87 z 30 minutową częstotliwością,

• linia 59 z 56 minutową częstotliwością,

• linia 67 z 20 – 24 minutową częstotliwością,

• linia 71 z 19 minutową częstotliwością,

• linia 74, 77 z 40 minutową częstotliwością,

• linia 58, 79 z 80 minutową częstotliwością,

• linia 81 z 70 minutową częstotliwością,

• linia 103 z 50 minutową częstotliwością,

W dniach 27.12.-31.12.2007 r. (czwartek – poniedziałek) tramwaje i autobusy wszystkich linii kursować będą wg normalnie obowiązujących rozkładów jazdy, z wyjątkiem linii zawieszonych z uwagi na ferie świąteczne.

W dniu 01.01.2008 r. (wtorek – Nowy Rok) tramwaje i autobusy wszystkich linii kursować będą wg rozkładów jazdy obowiązujących w dniach 25.12. i 26.12.2007 r.

Komunikacja nocna w okresie od 24.12.2007 r. do 01.01.2008 r. kursować będzie wg normalnie obowiązujących rozkładów jazdy.

W okresie ferii świątecznych w szkołach tj. od 24.12.2007 r. do 31.12.2007 r. zawiesza się kursowanie linii autobusowych 109, 110, D, E i 61 BIS. Na linii nr 111 obowiązywać będzie rozkład jazdy ważny w okresie wolnym od nauki w szkołach. Na linii nr 106 nie będzie realizowany kurs, który wykonywany jest na tej linii tylko w okresie nauki w szkołach.






Temat: Komunikacja miejska w okresie świąteczno - noworocznym
W okresie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku komunikacja miejska będzie kursować w następujący sposób:

W dniu 24.12.2005 r. (sobota – Wigilia):

Tramwaje linii 2 będą kursowały wg świątecznego rozkładu jazdy.

Tramwaje linii 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11 i 12 będą kursowały według świątecznego rozkładu jazdy do godziny 17:00. Po godzinie 17:00 nastąpi stopniowe ograniczenie częstotliwości poprzez wycofywanie poszczególnych brygad z ruchu i tak po godzinie 17:00:

• linia tramwajowa 1 będzie kursowała 72 minutową częstotliwością,

• linia 3, 6, 9, 11 i 12 z 36 minutową częstotliwością,

• linia 5, 7 i 8 z 40 minutową częstotliwością,

Autobusy wszystkich linii do godziny 17:00 będą kursowały według świątecznego rozkładu jazdy. Po godzinie 17:00 na liniach autobusowych A, B, 53, 55, 56, 57, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 67, 71, 73, 75, 77, 101, 102, 103, 107 pozostaną autobusy dyżurne, na pozostałych liniach autobusy będą kursowały wg świątecznego rozkładu jazdy.

Szczegółowe rozkłady jazdy autobusowe i tramwajowe na dzień 24.12.2005 r. (Wigilia) dostępne będą na stronie internetowej ZDiTM.

W dniach 25.12. i 26.12.2005 r. (niedziela i poniedziałek – I i II dzień Świąt Bożego Narodzenia) tramwaje wszystkich linii, prócz linii 3, która będzie kursować wg świątecznego rozkładu jazdy, kursować będą wg specjalnych rozkładów jazdy, i tak:

• linia tramwajowa 1, 5, 7 i 9 będzie kursować z 22 minutową częstotliwością,

• linia 2, 6, 11 i 12 z 18 minutową częstotliwością,

• linia 8 z 15 minutową częstotliwością,

Autobusy linii C, 52, 55, 56, 58, 61, 63, 64, 69, 74, 76, 80, 82, 84 i 106 będą kursowały wg świątecznego rozkładu jazdy. Pozostałe linie autobusowe będą kursowały wg specjalnego rozkładu jazdy, i tak:

• linia autobusowa A, B i 107 będzie kursowała z 20 minutową częstotliwością,

• linia 51, 75 z 18 minutową częstotliwością,

• linia 53, 60, 65 z 25 minutową częstotliwością,

• linia 54, 62 z 60 minutową częstotliwością,

• linia 57 z 30 minutową częstotliwością,

• linia 57 BIS z 50 minutową częstotliwością,

• linia 59 z 56 minutową częstotliwością,

• linia 67 z 22 minutową częstotliwością,

• linia 71 z 19 minutową częstotliwością,

• linia 73, 101 z 35 minutową częstotliwością,

• linia 77, 102 z 40 minutową częstotliwością,

• linia 79 z 80 minutową częstotliwością,

• linia 81 z 70 minutową częstotliwością,

• linia 103 z 42 minutową częstotliwością,

W dniach 27.12.-31.12.2005 r. (wtorek – sobota) tramwaje i autobusy wszystkich linii kursować będą wg normalnie obowiązujących rozkładów jazdy.

W dniu 01.01.2006 r. (niedziela – Nowy Rok) tramwaje i autobusy wszystkich linii kursować będą wg rozkładów jazdy obowiązujących w dniach 25.12. i 26.12.2005 roku.

Komunikacja nocna w okresie od 24.12.2005 roku do 01.01.2006 roku kursować będzie wg normalnie obowiązujących rozkładów jazdy.

W okresie ferii świątecznych w szkołach tj. od 23.12.2005 roku do 30.12.2005 roku zawiesza się kursowanie linii autobusowych 109 w Policach, 77 BIS, C BIS, D, E i 61 BIS.

ŹRÓDŁO INFORMACJI : www.KM.wSzczecinie.pl oraz www.zditm.szczecin.pl



Temat: Rozkłady na www - nowy layout
HeJ
Krzysztof Bojda popełnił był:



[...]
Powiem tak - ja na cale to zagadnienie internetowej informacji staram sie
patrzec z punktu widzenia zwyklego pasazera, dla ktorego - jak zauwazyles,
czesto kwestia rozroznienia KZK GOP, MZK Tychy, PKM Jaworzno, PKM Katowice,
etc. - jest kompletnie nie do ogarniecia.


Będę opowiadał swemu potomstwu taką bajkę:
"Dawno, dawno temu, za siedmioma szybami zlikidowanych kopalń, za siedmioma
hałdami i za siedmioma wyburzonymi kikutami kominów był sobie plac Szewczyka w
Katowicach. Stały na nim dwa pomarańczowo-bordowe solarisy - wiesz synku, takie

linii 45, a drugi na linii 46. Jakiś chłopak wsiadł do 46 i skasował bilet.
Nagle wyrósł przed nim inspektor Olo K. i stwiedził, że tyski bilet to on sobie
może mieć, ale w 45. I jak będziesz niegrzeczny i nie pójdizesz w końcu spać,
to też wpadniesz w łapy inspektora Olo K." ;-))))


| Nie mowie, ze maja sie podporzadkowywac i momentalnie powypieprzac
| rozklady ze swoich witryn www... :-)

| Ale w jakimś stopniu propozycja ta ku temu zmierza. Pierwszym krokiem
| będzie umieszczenie rozkładów jazdy, natomiast dalej można będzie
| łatwo wykazać, że po co odrębny serwis internetowy, skoro ludzie i tak
| najczęściej zaglądają na stronę KZK GOP.

Ha! Moze by to z czasem doprowadzilo do jakiejs glebszej integracji
taryfowej w regionie? ;-)


Tylko dlaczego akurat pod auspicjami następców Napoleona?


| Sadze, ze przynajmniej czesc z nich daloby sie na namowic na
| udostepnienie swoich rozkladow, robiac to w interesie swoich wlasnych
| pasazerow.

| No dobrze. A co Ci organizatorzy by z tego mieli, że udostępnią dane?
| Co otrzymają w zamian?

Ich pasazerowie, ktorzy z pewnoscia co jakis czas korzystaja takze z linii
innych organizatorow, mieliby jedno miejsce na szukanie polaczen.

W serwisie http://www.fahrinfo-berlin.de/ sa dostepne takze rozklady jazdy
komunikacji miejskiej ze Szczecina. Moze to nie bedzie zbyt dobry przyklad,
bo na pewno wejscie do UE mialo tu swoj wklad... No ale odpowiem pytaniem na
pytanie: jakie korzysci ma ZDiTM w Szczecinie z udostepniania rozkladow do
tej bazy? Wymiernych zapewne zadnych, natomiast udogodnienie dla pasazerow
jest nie do podwazenia. I o czyms takim ja wlasnie mysle.


Pod warunkiem, że informacja jest kompletna i rzetelna. Ciśnie mi się na
klawisze przykład linii 719, co do której początkiem roku Olo miał wątpliwości
poważne, czy nadal ważne są tam bilety FzNP. Teraz na Fahowey witrynie jest
info, że na linii ważne są wyłącznie bilety okresowe FzNP - co prawda trudno
jest to jakoś przeformułowac, ale obecne info sugeruje, że nie są ważne
jakiekolwiek inne bilety...


Choc coraz bardziej sie sklaniam ku temu, ze moze faktycznie dobrym
rozwiazaniem bylby u nas osobny portal zbierajacy rozklady wszystkich
organizatorow.


To byłoby chyba najbardziej sensowne - nikt nie czułby się "urażony" tym, że
jest marginalizowany. Poza tym nastąpiłoby uproszczenie wzajemnych uprawnień i
obowiązków oraz byłaby szansa na stwoerzenie czegoś dobrego.

PZDR
bm





Temat: [impr] Szczecinska grudniowa nocka 2005
Witam!

Szczecińskie Towarzystwo Miłośników Komunikacji Miejskiej informuje, że w
najbliższy weekend (3/4 grudnia br.) odbędzie się w Szczecinie coroczna
impreza tramwajowa pod nazwą Szczecińska grudniowa nocka 2005.
W tym roku w ten sam weekend, co nasza nocka, odbędzie się także w
Szczecinie (w sobotę 3.12.2005 r.) organizowana przez miłośników kolei
impreza kolejowa, polegająca na nadzwyczajnym (płatnym) przejeździe po
nieczynnych liniach kolejowych w okolicach Szczecina (planowany odjazd ze
Szczecina Głównego o godz. 7.45, informacji ze strony organizatorów udziela

kolejowej, spodziewamy się w tym roku na naszej nocce bardzo dużej liczby
osób, w związku z czym imprezę będą jednocześnie obsługiwać dwa wagony GT6.
Oprócz wspomnianego już wcześniej wagonu nr 915 (barwy kremowe "retro")
będzie także wagon w miejskich barwach.
Wyjazd odbędzie się z zajezdni Golęcin (ul. Wiszesława 18, dojazd tramwajem
6 lub autobusem 59 - do pętli Wiszesława, rozkłady jazdy:
http://www.zditm.szczecin.pl/rozklady.php), zbiórka uczestników o godz.
21.45.
Osoby poniżej 18 lat mogą brać udział w imprezie wyłącznie pod opieką osób
pełnoletnich. W trakcie imprezy odbędzie się grill na pętli Głębokie
(tradycyjnie w kiełbaski i napoje uczestnicy zaopatrują się we własnym
zakresie). Podczas przejazdu odbędą się także liczne fotostopy. Impreza jest
bezpłatna i odbywa
się jako impreza zamknięta STMKM (czyli uczestniczyć w niej mogą wyłącznie
członkowie STMKM oraz osoby spoza STMKM za zgodą Zarządu i po wcześniejszym
ustaleniu). Bardziej szczegółowe informacje (w tym informacje o możliwości
wzięcia udziału w imprezie zamkniętej) udzielane są pocztą internetową

zgłoszeń uczestnictwa (mogą być to listy osób). Poniżej przedstawiam
planowaną trasę przejazdu.

Zajezdnia Golęcin (wyjazd: 21.58) - Wiszesława - Dębogórska -
Druckiego-Lubeckiego - Stalmacha - Nocznickiego - Firlika - Łady - Jana z
Kolna - Nabrzeże Wieleckie - Dworcowa - Brama Portowa - Niepodległości - pl.
Żołnierza Polskiego - pl. Hołdu Pruskiego - Matejki - Piłsudskiego -
Piastów - Powstańców Wielkopolskich - Pomorzany Pętla - Smolańska -
Chmielewskiego - Kolumba - Nabrzeże Wieleckie - Wyszyńskiego - Brama
Portowa - pl. Zwycięstwa - Krzywoustego - Sikorskiego - Ku Słońcu -
Kwiatowa - Okulickiego - Ku Słońcu - Sikorskiego - Krzywoustego - pl.
Zwycięstwa - Brama Portowa - 3 Maja - Narutowicza - Potulicka - Potulicka
Pętla - Potulicka - Narutowicza - 3 Maja - Brama Portowa - Niepodległości -
Wyzwolenia - Krasińskiego - Niemierzyńska - Arkońska - Las Arkoński Pętla -
Arkońska - Niemierzyńska - Krasińskiego - Wyzwolenia - Kołłątaja - Asnyka -
Orzeszkowej - Boguchwały - Asnyka - Kołłątaja - Wyzwolenia - pl. Rodła -
Piłsudskiego - Wojska Polskiego - Głębokie Pętla - Wojska Polskiego -
Zajezdnia Pogodno - Wojska Polskiego - Wawrzyniaka - Mickiewicza -
Żołnierska - Klonowica Pętla - Żołnierska - Mickiewicza - Bohaterów
Warszawy - Krzywoustego - pl. Zwycięstwa - Brama Portowa - Wyszyńskiego -
Most Długi - Energetyków - Most Portowy - Gdańska - Basen Górniczy Pętla -
Gdańska - Most Portowy - Energetyków - Most Długi - Wyszyńskiego - Brama
Portowa - Niepodległości - Wyzwolenia - pl. Rodła - Piłsudskiego -
Malczewskiego - Parkowa - Dubois - Firlika - Hutnicza - Nocznickiego -
Stalmacha - Druckiego-Lubeckiego - Ludowa - Dębogórska - Wiszesława -
Światowida - Lipowa - Gocław Pętla - Lipowa - Światowida - Wiszesława -
Zajezdnia Golęcin (planowany przyjazd: 5.10)

Pozdrawiam,
Robert Łubiński





Temat: [pr] W wyborczej o nockach
Rewolucja w liniach nocnych

 mago 10-09-2003, ostatnia aktualizacja 10-09-2003 20:14

[łuko sie poddal?? :)]

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego wie już, jakie firmy będą obsługiwały
zreorganizowaną komunikację nocną w Szczecinie

Od 1 października do dyspozycji pasażerów będzie 13 linii komunikacji
nocnej. Dotychczas było ich 17.

- Na przełomie lutego i marca ZDiTM przeprowadził badania obciążenia linii
nocnych - mówi Dariusz Wołoszczuk, rzecznik ZDiTM-u. - Na podstawie
zebranych informacji opracowany został plan nowej komunikacji nocnej.

Do przetargu na obsługę linii stanęło czterech przewoźników: SPA Klonowica,
SPA Dąbie, SPPK Police oraz PKS Szczecin.

[A gdzie nasz przewoznik z Katowic?? :D]

- Przewoźnicy ci, obsługujący aktualnie funkcjonujące połączenia nocne, będą
obsługiwać teraz tylko te z nowych tras komunikacyjnych, na które
zaproponowali najniższą cenę za jeden wozokilometr - poinformował Dariusz
Wołoszczuk.

Zgodnie z procedurą przetargową przewoźnikom pozostają do załatwienia
formalności, jednak - jak oświadczył Wołoszczuk - dopóki ich nie dopełnią,
pozostaje niepewne, kto będzie obsługiwał daną linię.

Od 1 października linie nocne będą miały nową numerację rozpoczynającą się
od numeru 521 do 534 (nie będzie linii o numerze 530). Wiadomo, które
przedsiębiorstwo zaproponowało najniższą cenę na obsługę danej linii. Z
dostępnych informacji wynika, że: linie 521, 525, 527, 528 i 529 będzie
obsługiwało SPA Klonowica; linie 533 i 534 SPA Dąbie; linie 524 i 527 SPPK
Police, a linie 522, 523, 531 oraz 532 PKS Szczecin.

[Niee!!!!!! Znowu bedzie mnie obslugiwal jakis zasrany PKS :/]

Nowe numery oraz rozkłady jazdy powinny pojawić się na przystankach w nocy z
31 września na 1 października. Wiadomo już, że ze względu na małe obłożenie
bądź pokrywanie się tras, zostaną zlikwidowane linie oznaczone dotychczas
numerami: 515, 509, 505; linie 502 i 517 zostaną połączone w jedną linię nr
522, a linie 504 i 512 połączone w linię nr 524. Natomiast z linii 510
powstaną dwie linie 525 i 529. Niektóre z pozostałych linii nocnych będą
miały oprócz numeracji zmienioną trasę.

Koszt przejazdu autobusem pozostanie niezmieniony. Na liniach łączących
centrum z prawobrzeżem autobusy będą kursowały średnio co 45 minut.
Natomiast do Polic pojadą co 2 godz.

Na najbardziej obleganych liniach weekendowych, liczone od nocy z czwartku
na piątek do nocy z soboty na niedzielę, autobusy będą kursowały częściej
niż w pozostałe noce.

[No tak wzmocniona ze szok, az jeden kurs wiecej (na niektorych liniach to
20% kursow wiecej niz normanie :P]





Temat: 24.11.2007r.
Sorry, są tory, ale nie ma motorniczych

Trzeba skrócić "ósemkę", by mieszkańcy Gumieniec mieli jako takie połączenie z centrum. Do w miarę sprawnego funkcjonowania komunikacji tramwajowej brakuje 30 motorniczych

Od piątku na normalną trasę miały wrócić tramwaje linii 7 i 9. Nie wrócą, bo budowane od wakacji tory nie są jeszcze gotowe.

- Powodem opóźnienia są zła pogoda i instalacje, których nie ma w planach, a do których dokopano się podczas remontu - wyjaśnia Krzysztof Turczyn, zastępca dyrektora ds. technicznych w Miejskim Zakładzie Komunikacji.

Budowlańcy ostatnio pracowali późnymi wieczorami, a także w niedzielę. Jeszcze tydzień temu pomiędzy jezdniami na ul. Krzywoustego (od Turzyna do pl. Kościuszki) były tylko wykopy, dziś na nowym tłuczniu ułożone jest zupełnie nowe torowisko.

- Nawet fakt, że tory już leżą, nie oznacza, że można po nich jeździć. Trzeba jeszcze wykonać pomiary i próby - wyjaśnia Zbigniew Dąbrowski, rzecznik MZK. - Z wykonawcą umówiliśmy się, że gdy będzie gotowy do przekazania inwestycji, poinformuje nas o tym. Póki co jeszcze żadnego pisma nie dostaliśmy.

Słowne przyrzeczenie MZK jednak dostał i Zarząd Dróg i Transportu przygotowuje się, by od 1 grudnia wprowadzić nowe rozkłady jazdy. Będą one dotyczyły linii 7 i 9, ale także "ósemki" jeżdżącej z Gumieniec do Basenu Górniczego.

- Chcieliśmy, by po przebudowie torowiska, "ósemkę" puścić w dwóch wersjach co sześć minut na przemian do Basenu Górniczego i ul. Dworcowej, ale dostaliśmy z MZK informację, że nie zdołają obsłużyć tylu tramwajów - mówi Marek Kośla, kierownik działu planowania w ZDiTM.

Żeby plany ZDiTM można było spełnić, potrzeba 10 składów na liniach ósemki. Obecnie kursuje sześć składów do Basenu Górniczego. - Jeżdżą co 12 minut, co nie zaspokaja w dobrym stopniu skomunikowania Gumieniec - mówi Kośla. - Wystarczy, że wypadnie jeden tramwaj i ludzie na Gumieńcach muszą czekać 24 minuty.

ZDiTM jako środek zaradczy wymyśliło skrócenie ósemki do ul. Dworcowej z jednoczesnym zwiększeniem częstotliwości do 9 min. Jak długo będzie funkcjonował taki rozkład, nie wiadomo.

- Brakuje nam 20-30 motorniczych - mówi Dąbrowski.

Niedawno w MZK zakończył się kurs na motorniczych. Licencje dostało 21 osób, ale to nie poprawiło sytuacji.

- W tym roku zwolniło się od nas lub odeszło na emeryturę także ponad 20 motorniczych. Jak mieliśmy braki, tak mamy - wyjaśnia Dąbrowski.

Kurs na uprawnienia motorniczego trwa 3-4 miesiące i kosztuje ponad 5 tys. zł. Kursanci mogą spłacić go w dwóch formach: odpracowując w MZK przez trzy lata lub spłacając w całości. Co trzeci kursant z tych, którzy uzyskali ostatnio uprawnienia, nie podjął pracy w MZK.


Autor : Mariusz Rabenda




Temat: Od środy ograniczenia na liniach tramwajowych
Od środy ograniczenia na liniach tramwajowych

 Dariusz Wołoszczuk (08-04-02 17:52)

Osoby korzystające ze szczecińskich tramwajów powinny we wtorek wieczorem
zerknąć na tabliczkę z rozkładem jazdy

Po co? Od środy niektóre tramwaje będą jeździć po nowemu. Może okazać się,
że kurs, którym dotychczas dojeżdżali do pracy, został właśnie zlikwidowany.
Dla pasażerów zmiany oznaczają jedno: dłuższe oczekiwanie na przystankach i
jazdę w większym niż dotychczas tłoku. Korzyści z ograniczeń widzi jedynie
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego. Pieniądze zamiast trafić do przewoźnika
(w tym przypadku do Miejskiego Zakładu Komunikacji) zostaną w kasie zarządu.

Pierwsze zmiany odczuli pasażerowie już w sobotę. W dni wolne trasę
dziewiątki obsługują pojedyncze wagony.

Od poniedziałku do piątku po godz. 18.30 na linii szóstki pojawiają się
wagony pojedyncze zamiast podwójnych.

Kolejne bardziej drastyczne ograniczenia zaczynają się od środy.

Co czeka pasażera w środę?

Tego dnia ograniczone zostają kursy na liniach 2, 7, 8, 9 i 12.

Linia 2: tramwaje będą kursować co 12 minut do godz. 19.30 (dotychczas
jeździły co sześć) i co 18 minut w godzinach wieczornych.

Linia 7: zlikwidowane zostaną kursy z Krzekowa o godz. 5.07; 5.19; 5.31;
5.43; 5.55; 6.07 i 14.07 oraz z Basenu Górniczego o godz. 5.07; 5.19; 5.31;
5.43; 5.55; 6.07. Tramwaje będą jeździć rano nie co sześć, ale co 12 minut.

Linia 8: nie będzie kursów z Basenu Górniczego o godz. 5.10; 5.22; 5.28;
5.34; 9.18; 14.01 i 14.13. Będą natomiast kursy dodatkowe o 5.19 i 5.31. Z
Gumieniec tramwaj nie wyruszy o godz. 5.20; 5.27; 5.33; 5.39; 5.45; 5.51;
5.57 i 17.32. Pojawią się natomiast tramwaje o godz. 5.24; 5.30 i 5.48.
Składy rano będą pojawiać się na przystankach nie co sześć, ale co 12 minut.

Linia 9: do godz. 9 i od 17.30 będą jeździć pojedyncze wagony.

Linia12: zlikwidowane będą kursy z Dworca Niebuszewo o godz. 5.36; 6.06;
6.18; 6.24; zmienione zostały z godz. 5.36 na 5.33; 6.00 na 6.03; 6.12 na
6.15 i 6.30 na 6.27. Z Pomorzan nie odjedzie tramwaj o godz. 5.02; 5.32;
5.38; 5.50; 6.02; 6.14; 13.32. Odjazd o godz. 5.44 został przyspieszony o
minutę.

Poranna częstotliwość została ograniczona z sześciu do 12-15 minut.

Co czeka pasażerów od poniedziałku?

Rzadziej jeździć będą tramwaje linii 1, 3, 4 i 11.

Linia 1: nie będzie kursów z ul. Potulickiej o godz. 5.23 i 5.49 oraz z
Głębokiego o godz. 5.16; 5.41 i 6.07. Zamiast co 12 tramwaje pojadą co 24
minuty.

Linia 3: zlikwidowany kurs z Lasku Arkońskiego o godz. 5.16 i z Pomorzan o
5.24 i 5.50. Wozy będą kursować nie co 12, ale co 24 minuty.

Linia 4: tramwaje będą rano jeździć co 24 minuty, a nie co 12. Z ul.
Potulickiej tramwaj nie wyjedzie o godz. 5.17; 5.41 i 6.05 oraz z Pomorzan o
5.04; 5.28; 5.52.

Linia 11: nie będzie tramwajów z ul. Ludowej o godz. 5.18; 5.30; 6.12; 6.24
i 14.48 oraz z Pomorzan o 5.54, 6.06 i 6.48. Zamiast o 5.12 tramwaj ruszy o
5.10, zamiast 5.24 - o 5.20, a odjazd o godz. 5.36 zostanie przesunięty na
godz. 5.34.

Pzdr, Marek Pawlukowicz  [Szczecin]

Statystyki - www.statystyki.marek.prv.pl
-------------------------------------------
"Bilety w kiosku" - napis w kasie biletowej
ZDiTM na petli Basen Gorniczy - (c) 2002





Temat: Pasażerowie narzekaja na kursowanie tramwaju linii piec
Kajetan Szmuciński najlepiej wie, co nas kręci, a co nie:


"Gazeta Wyborcza":
http://www1.gazeta.pl/szczecin/1,34939,1168302.html

dawo

Pasażerowie narzekają na kursowanie tramwaju linii pięć
- Tramwaje jeżdżą przepełnione - żali się czytelnik "Gazety". - Trudno
wytrzymać w nich nawet kilka minut, a co dopiero jechać z Pogodna do
centrum.


Hm. Po południu w piątce do centrum jest średnie zapełnienie. Najgorzej
jest, jak wbijają się studenciaki z U$.


Piątka kursująca na trasie Krzekowo - Stocznia Szczecińska jest najbardziej
obciążoną w Szczecinie linią tramwajową.


ROTFL.


To jeden z niewielu sposobów, by w
kilkanaście minut dostać się z Pogodna do centrum (można też korzystać z
siódemki zmierzającej do Basenu Górniczego).


Nie, panie dawo. "Też" to można z piątki skorzystać. Siódemka jest linią
podstawową.


Niewyobrażalny tłok w piątce
panuje niemal cały dzień.


ROTFL! Chyba wezmę to do sygnaturki.


Rano szczecinianie korzystają z tego tramwaju, aby
dostać się do pracy, np. do stoczni (po południu wracają z niej do domu).
Później aż do późnych godzin popołudniowych piątką kursują studenci czterech
uczelni: Uniwersytetu, Politechniki, Akademii Rolniczej i szkoły biznesu
dojeżdżający na zajęcia i wracający z nich. Powód nadmiernej liczby
pasażerów jest jeden. - Tramwaje kursują za rzadko - żali się czytelnik. - W
godzinach szczytu wozów powinno być więcej.


Nie mam nic przeciwko, ale... wiadomo. Swego czasu układałem rozkład dla
linii 13 z Pomorzan na Krzekowo, jako uzupełniającej. Dziś mogę
powiedzieć, że nie byłaby zbyt wykorzystana, chyba że o bardzo
konkretnych godzinach (przed 8 itp.)


Piątka pojawia się na przystankach w szczycie i poza nim co 12 minut.
Wielokrotnie dochodzi do sytuacji, że pasażerowie nie mogą się zabrać.


Dzisiaj ledwie zmieściłem się w siódemce.


Rozkład jazdy tej linii jest bardzo umowny. Wozy według niego na
przystankach pojawiają się rzadko. Tłok powoduje w godzinach szczytu znaczne
opóźnienia tramwajów. Dla odmiany poza godzinami szczytu wozy zmierzające w
stronę Krzekowa wyruszają z przystanków za wcześnie. - Z pl. Rodła tramwaj
potrafi odjechać nawet trzy minuty przed czasem - mówi osoba korzystająca z
tej linii.


W szczycie 5 też potrafi być za wcześnie.


- Uczulę służby nadzoru ruchu, aby przyjrzały się temu - zapowiada Marek
Banaszek, dyrektor ZDiTM-u.


Banaszek chyba ułożył sobie generator standardowych odpowiedzi. A może
one jest po prostu botem? :-)




Strona 1 z 2 • Wyszukano 51 postów • 1, 2
Powered by WordPress